שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר התפוצות לשגריר ארה"ב: "תתעסק עם העניינים שלך"
בעקבות דבריו של שגריר ארה"ב בריאיון, כי ממשל ביידן "ייעץ לשים ברקס" ברפורמה המשפטית, תוקפים בקואליציה | רוטמן: "לא צריך להתערב בעניינים פנימיים של אף מדינה"
טום שגרירי ארה"ב בישראל | צילום: U.S. Embassy Pakistan

בעקבות דבריו של שגריר ארצות הברית, שאמר כי ממשל ביידן "ייעץ" לראש הממשלה בנימין נתניהו "לשים ברקס" לתוכנית הרפורמה במערכת המשפט, הגיבו בקואליציה בחריפות וטענו ש"זה לא עניינו".

שר התפוצות עמיחי שיקלי אמר באופן חד משמעי בריאיון ל-"כאן" כי: "אני אומר לשגריר האמריקני – mind your own business (תתעסק עם העניינים שלך), חד וחלק. תפעיל בעצמך את הברקס. אתה לא סוברני לעיסוק ברפורמות משפטיות. נשמח לדון איתך בענייני יחסי חוץ, בענייני ביטחון. תכבד את הדמוקרטיה שלנו".

עוד מבחזית החדשות

בריאיון ל-ynet אמר יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן כי: "אני לא חושב שצריך להתערב בעניינים פנימיים של אף מדינה. מה שעולה להצבעה מחר זה שינוי שיטת בחירת השופטים כך שישראל תהיה דמוקרטיה כמו כל הדמוקרטיות בעולם. אני לא חושב שיש שיש לגיטימציה בארץ, בוודאי לא בחו"ל, לומר שזה מסכן את מדינת ישראל".

כאשר נשאל שיקלי לגבי חשיבות יחסי ישראל וארה"ב הוא השיב "ראינו בממשל אובמה שלא נותנים גב לישראל, לפעמים נותנים סכין בגב. זו הייתה מורשת אובמה, שגם נראתה בהצבעה האחרונה באו"ם. ההתבטאות הזו של ניידס היא התבטאות מאוד בעייתית".

כזכור, בריאיון לדיויד אקסלרוד, פרשן של רשת CNN שהיה גם יועץ של נשיא ארה"ב ברק אובמה, אמר ניידס לגבי הרפורמה במערכת המשפט, כי "זה מאוד מסובך, הם מנסים לעשות דברים מהר מדי וכדאי ללחוץ על הבלמים, להאט את הקצב. זה המסר שאמרתי לראש הממשלה. זה מה שאנחנו עושים עכשיו. אנחנו אומרים לראש הממשלה, כמו שאני אומר לילדים שלי. תפעיל את הברקס. תאט, תנסה להגיע להסכמה, לאחד את הצדדים".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר ניידס כי: "הנשיא ביידן הבהיר שאכפת לו מאוד מהיחסים עם ישראל אבל אנחנו לא נזוז הצידה או נתעלם מפעולות שאנחנו חושבים שנוגדות את הערכים שלנו". הוא ציין כי "ארה"ב לא יושבת פה ואומרת לישראל איך לבחור את בית המשפט העליון ומה לעשות ברפורמה. אבל אנו מאמינים בערכים דמוקרטיים ובמוסדות דמוקרטיים, זה קריטי למערכת היחסים בינינו". לדבריו, "לביידן באמת אכפת מישראל. הוא מדבר מעמדה של דאגה לישראל".

למרות זאת, אמר ניידס: "לראש הממשלה מגיע קרדיט. הוא היה בחזית הסטארט-אפ ניישן. מגיע לו קרדיט על הפריחה הכלכלית כאן בישראל. הוא היה בחזית כשר האוצר וכראש ממשלה. הוא צריך להיות מודאג מהתפיסה שלרפורמה השיפוטית הזו תהיה השפעה בקרב עסקים לגבי השקעות כאן. זה מושך את תשומת ליבו ובצדק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים