שיתוף
תגובות
חדשות » שר הכלכלה: "המונופולים מעלים מחירים בניתוק מזעזע"
שר הכלכלה ניר ברקת הודיע ל-15 חברות המזון הגדולות כי "נגמרה החגיגה" וכי עליהם לחשוף את דוחותיהן הכספיים ואת נתוני הרווח שלהם תוך 21 יום
שר הכלכלה ניר ברקת | צילום: פישל רוזנפלד

בצעד תקדימי, דרש משרד הכלכלה מ-15 חברות ענק בשוק המזון לחשוף את דוחותיהם הכספיים, לפרט את עלויות הייצור ולחשוף את נתוני הרווח שלהן תוך 21 יום.

המפקח על המחירים במשרד הכלכלה והתעשייה שיגר היום (ראשון) מכתבי דרישה ליצרנים והיבואנים הגדולים במשק ובהם דרישה לקבלת נתונים מקיפים על עלויות הייצור שלהם לרבות דרישה להצגת דוחות כספיים ותמחור וזאת בהתאם להוראות פרק ז׳ לחוק הפיקוח על מחירים ומוצרים שעוסק בבחינת עלויות ורווחים של יצרנים גדולים.

עוד מבחזית החדשות

החברות שקיבלו את המכתב יידרשו לחשוף את הדוחות והנתונים שלהן תוך 21 יום. בין החברות ניתן למצוא את דיפלומט, יוניליוור, אסם, שסטוביץ, סוגת, חוגלה קימברלי, החברה המרכזית למשקאות, שטראוס, וילי פוד, סנו, יפאורה תבורי, תה ויסוצקי, נטו סחר, אבוט וחברת גורי.

יונתן בצלאל, המפקח על המחירים במשרד הכלכלה, שיגר את המכתבים מתוקף סמכותו בהתאם לפרק ז לחוק ולסעיפים 6 ו-31 לחוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, תשנ"ו-1996, שבמסגרתו נדרשים היבואנים והיצרנים להעביר פירוט מלא של מסמכים שיחשפו בין היתר את עלויות הייצור והרווחים שלהן תוך 21 יום.

שר הכלכלה ניר ברקת אמר היום כי: "אנו נילחם מלחמת חורמה במונופולים ובקרטלים שעושקים את הציבור שלא בצדק. חברות הענק התרגלו להתייחס לציבור הישראלי כאל פרה חולבת. ההנחיה שלי היא לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו, חמורים ככל שיהיו, כדי להילחם בכשלים העמוקים בשוק המזון בישראל. אנו רואים בבירור כי היצרנים והיבואנים מנצלים את הריכוזיות הגבוהה ואת חוסר התחרות בשווקים כדי להעלות מחירים. לא נהסס להפעיל מנגנונים מהסוג הזה כדי להילחם בגופים שמתעלמים מהציבור ומעלים מחירים בגסות. בזמן שאזרחי ישראל נאנקים, המונופולים מעלים מחירים בניתוק מזעזע, וזה בעת שמחירי התשומות ומחירי השינוע הימי בירידה מתמדת. החגיגה נגמרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים