שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שר החוץ בלינקן נפגש עם עמיתו הסיני בגרמניה
בפגישה בין שר החוץ האמריקאי לעמיתו הסיני, שהתקיימה בשולי ועדת הביטחון במינכן, הזהיר בלינקן מהפרת הריבונות של ארה"ב "אסור שדבר כזה יקרה שוב"
אנתוני בלינקן שר החוץ של ארה"ב | צילום: Ron Przysucha/ Public Domain

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, נפגש הלילה (ראשון) לראשונה מאז תקרית בלון הריגול, עם עמיתו הסיני, וואנג יי, בשולי ועדת הביטחון במינכן. בלינקן הבהיר לשר החוץ הסיני כי ארה"ב רואה בתקרית הפרת ריבונות ואמר כי "אסור שאירוע כזה יחזור על עצמו".

שר החוץ הסיני הבהיר לבלינקן כי על ארה"ב לתקן את הנזק שגרמה ליחסים בין המדינות בעקבות ההאשמות שהטיחה בסין לפיהן מדובר בבלונים ששימשו למטרות ריגול.

עוד מבחזית החדשות

במהלך הפגישה, הזהיר בלינקן את סין מסיוע לרוסיה או מאי קיום הסנקציות נגדה, ואמר כי למהלך כזה יהיו השלכות. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה טוען המודיעין האמריקאי כי סין מנסה לסייע למוסקבה בחשאי.

בנאום מיוחד שנשא ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית, ביום חמישי הוא הודה כי שלושת הבלונים שיורטו על ידי מטוסי קרב אמריקניים לא שימשו לריגול, וככל הנראה נועדו למטרות מסחריות או מחקר. עם זאת, הבהיר ביידן כי הוא אינו מתנצל על יירוט הבלונים, וכי מדינתו הגנה על אתרים רגישים. "אם אובייקטים כלשהם יהוו איום על האמריקנים, ניירט גם אותם", הוסיף נשיא ארצות הברית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים