שיתוף
תגובות
טבע » שפעת העופות ממשיכה להתרחב בעמק החולה
השמורה נסגרת
על פי הידוע מדובר על אלפי עופות שמתו או נפגעו עד כה ולאירוע הפגיעה הקשה ביותר בחיות בר מזה שנים. למען בטיחות המבקרים תסגר שמורת החולה למבקרים החל ממחר
| צילום: גיא אילון רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים מעדכנת כי שמורת הטבע החולה נסגרת למבקרים החל ממחר (23 בדצמבר 2021) ועד ה-28 בדצמבר בשל ריבוי מקרים של שפעת העופות מזןH5N1 ,  שזוהה בעופות באזור עמק החולה ועלול לגרום גם לתחלואה בקרב בני אדם.

ההחלטה על כך התקבלה בהמשך להערכת מצב שהתקיימה היום עם נציגי משרד הבריאות ומשרד החקלאות ובמטרה למנוע סיכון מיותר למבקרים באתר. על פי הערכות מדובר באלפי עופות בר שנפגעו ומתו מהמחלה עד כה ועל פי היידוע מדובר במקרה הפגיעה הקשה ביותר בחיות בר מזה שנים.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, וגורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה, פועלים בשיתוף עם רשות הטבע והגנים ומשרדי הממשלה על מנת לעצור את שרשרת ההדבקה, ולמנוע את המשך ההתפרצות שמסכנת את המערכות הטבעיות בצפון ישראל ואת הפגיעה הקשה בחיות הבר.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי במקרה ומזהים בשטח מיני עופות פגועים או מתים יש להימנע מכל מגע עימם ועם הפרשותיהם ולדווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639*.

רשות הטבע והגנים ממשיכה בביצוע פעולות וניטור בשטח יחד עם אנשי משרד הבריאות ומשרד החקלאות על מנת למנוע את התפשטות המחלה בקרב העופות ולמנוע מקרי תחלואה בקרב בני אדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים