שיתוף
תגובות
בריאות » שימוש בתרופה לעיניים: גרם לאישפוז עם זיהום חמור וחשש לפגיעה בראייה
סכנה בריאותית
לאחר בדיקה שנערכה ע"י משרד הבריאות, נמצא כי שלושת המקרים התרחשו בזמנים שונים | המשרד בודק האם מקור הזיהום בתרופה או בתהליך ההזרקה
מיטת אשפוז | צילום: Monkey Business Images,שאטרסטוק

בתי החולים דיווחו אתמול בערב (שלישי) למשרד הבריאות כי שלושה ישראלים אושפזו עם זיהום חמור בעיניים וחשש לפגיעה קשה בראייה לאחר שימוש בתרופה "Eylea".

תרופת eylea מיועדת לטיפול בבעיות ראייה ועיניים. כרגע נבדק האם יש קשר בין הזיהום לבין התרופה. לעת עתה משרד הבריאות הורה על הפסקת השימוש בתרופה עד לסיום הבדיקה.

על פי בדיקת משרד הבריאות, שלושת המקרים התרחשו בזמנים שונים. הבדיקה מתמקדת בשאלה האם מקור הזיהום הוא בתרופה או בתהליך ההזרקה.Eylea  מיועדת לטיפול בפגיעה בראייה הנגרמת ממחלות ברשתית כמו, בצקת מקולרית על רקע סוכרת, ניוון מקולרי גילי, צמיחת כלי דם פתולוגיים ברשתית ובצקת מקולרית בעקבות חסימה בווריד הרשתית המרכזי או בסעיף וריד הרשתית. 

דר' תמיר וינברג, מומחה ברפואת עיניים במכבי שירותי בריאות הבהיר כי  "התרופה Eylea היא תרופה ידועה ומוכרת עם פרופיל בטיחותי גבוה הזהה לתרופות המוזרקות לחלל העין. פעולת ההזרקה נעשית באופן זהה לכל התרופות, בהן ראשית כל מרדימים את העין בטיפות אלחוש ולאחר מכן מחטאים את אזור ההזרקה בתמיסת יוד מהול".

ביחס לזיהומים אמר דר' וינברג כי "הזיהום בתוך העין עלול להגיע ממיכל אחסון התרופה בסבירות נמוכה מאוד או ממזהם מקומי שהיה בסביבת ההזרקה, שיכול להוביל לתהליך זיהומי בפנים העין, שנקרא אנדופתלמיטיס. הזרקות אלו מבוצעות בישראל ובכל העולם בכמות של מאות ליממה עם 0.03% סיכון לזיהום תוך עיני. לכן, אין לחשוש מתוצאות הזרקות אלו, מאחר וקבלת ההזרקה כטיפול הינה בעלת חשיבות לשמר את ראיית המטופל. יש להמתין לתוצאות משרד הבריאות על מנת להבין את פרטי האירוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים