שיתוף
תגובות
כלכלה » שיאנית אישורי הבנייה: בנימין עם 2,000 יחידות דיור
תנופת בניה
השנה אישרה הממשלה במצטבר בניית כ-4,000 יחידות דיור בבנימין | ראש המועצה ישראל גנץ: "שילוב של פיתוח תשתיות כבישים, תעסוקה ודיור יזניק את ההתיישבות"
רוה"מ בנימין נתניהו ראש המועצה ישראל גנץ והשר בצלאל סמוטריץ' | צילום: דוברות

מועצת התכנון העליונה אישרה היום להפקדה בניית כ-1,955 יחידות דיור ביישובי בנימין. האישור הזה מצטרף לפעימה הקודמת של אישורי הבנייה לפני כחצי שנה, אז אושרו כ-2,000 יחידות דיור. בסך הכל בשנת 2023 נכון להיום אישרה מועצת התכנון כ-4,000 יחידות דיור ביישובי מועצת בנימין, חלק מהיחידות אושרו בשני שלבים שונים (הפקדה ותוקף).

האישור היום הביא לקידום 1,428 יחידות דיור (להפקדה) ביישוב עלי כאשר 1,000 מהיחידות נוספו כתגובה התיישבותית לפיגוע הקשה ליד היישוב בשבוע שעבר. 330 יחידות נבנו ביישוב נוה צוף ועוד 150 ביישוב גני מודיעין. 

עוד מבחזית החדשות

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ הודה לממשלת ישראל ואמר כי "הממשלה הבטיחה ומקיימת – ההחלטות שקודמו מזניקות את בנימין, יהודה ושומרון. לא מדובר רק בבניית בתים אלא בתכנון אסטרטגי של האזור. יחד עם הממשלה אנו מקדמים פיתוח תשתיות כבישים כפי שלא היה בהתיישבות בעשורים האחרונים ובנוסף מתכננים מרכזי תעסוקה ומסחר. כל אלה, יחד עם תוספת דיור מחזקים את ההתיישבות ומממשים את חזון הציונות".

את המהלך לאישורים הנרחבים קידם השר בצלאל סמוטריץ' בתאום ובעבודה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הבטחון יואב גלנט. רשימת התכניות שהובאו לאישור נעשתה בעבודה משותפת עם ראש המועצה גנץ.

אגף ההנדסה של מועצת בנימין עמל בשלש השנים האחרונות על גיבוש תכניות בניה רבות ביישובים ובאזורים אסטרטגיים להתיישבות. האצת תכנית הבנייה במועצה נעשו כדי להביאן באופן המהיר ביותר לאישור. 

מועצת בנימין מונה כיום 80,000 תושבים והיא צפויה להכפיל את מספר התושבים בה תוך עשור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים