שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » שגרת קורונה: לומדים ללמוד מרחוק
טיפים
כמו כל דבר בחודשים האחרונים, גם מערכת החינוך עוברת שינוי • זה לא פשוט לא למערכת, לא לתלמידים ובטח שלא להורים, שלומדים להסתגל למערכת חדשה של למידה מרחוק
למידה מרחוק בעידן קורונה | צילום: Sentavio, שאטרסטוק

לא מעט משפחות מתמודדות בשלב הזה של החיים עם הלמידה מרחוק, וזו אכן התמודדות. התמודדות שמחייבת היערכות אדירה של משפחות, תחזוק לו"ז יומי של לאיזה מהילדים יש שיעור באיזו שעה ובאיזה קו טלפון, התמודדות עם ניתוקים וניסיון לאזן בין מספר הילדים לבין מספר מכשירי הטלפון הקיימים בבית כדי שכל אחד מהילדים יוכל להשתתף בכמה שיותר שיעורים.

כדי להקל על העבודה אספנו עבורכן כמה טיפים שאולי יקלו על הניסיונות ללמידה מרחוק:

שגרת שינה ואוכל – כמו ביומיום, גם בימי הלימודים מרחוק זקוקים כל התלמידים בבית, ולא משנה באיזה גיל, למספיק שעות שינה ולשגרה מסודרת של אוכל. חשוב להקפיד על כך כדי לאפשר לילד את התנאים להתרכז גם במצב הקיצון בו אנחנו נמצאים.

חדר נפרד – חדר לימודים מרחוק. לחדר הזה אפשר לקרוא חדר שקט, אין בו דיבורים והתלמידים בו מאזינים לשיעור באמצעות אזניות המחוברות למכשיר הטלפון. כך לא כל בני הבית צריכים לשמור על השקט מחד והתלמידים זוכים לשקט הרצוי מאידך.

תיעדוף שיעורים – בעיקר במשפחות ברוכות ילדים, אך לא רק, הלמידה מרחוק לא תמיד משתלבת עם סדרי הבית, עם כמויות המכשירים המאפשרים למידה מרחוק במשפחה או עם הנכונות של הילד ללמוד. חשוב לתעדף ולוודא מהם השיעורים החשובים לכל אחד מהתלמידים בבית כדי שהם יהיו אלה שהוא יאזין להם, כל שאר השיעורים – בונוס.

עידוד וחיזוק – הלמידה מרחוק היא לא פשוטה, היא מחייבת את הילדים להתרכז כשבסביבה יש הרבה הסחות דעת. חיזוקים חיוביים יעזרו להם להמשיך בשגרת הלמידה ולהתמיד בה.

עידוד וחיזוק גם להורים – גם להורים שגרת למידה מרחוק היא לא פשוטה וחשוב למצוא דרך לפרגן גם לעצמנו על העבודה הקשה הזו. כל צ'ופר אפשרי החל מאיגלו פשוט ועד ארטיק שווה או כל אופציה אחרת, אבל כשלהורה יש מוטיבציה לעזור, גם לילד יותר קל ללמוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים