שיתוף
תגובות
חדשות » רשות התחרות: שוקלת להכריז על ויסוצקי כמונופול
שוק ריכוזי
במשך 20 שנה הרשות לא הכריזה על מונופולים בשוק המזון הריכוזי, בטענה שמדובר בצעד הצהרתי שמבזבז משאבים
כוס תה | צילום: shutterstock iravgustin

היום (שלישי) הודיעה ממונה על התחרות מיכל כהן, לחברת התה ויסוצקי כי היא שוקלת להכריז על חברת ויסוצקי כבעלת מונופול בכפוף לשימוע, בתחום התה הירוק, חליטות הצמחים, התה השחור והתה השחור בטעמים.

מבדיקות שערכה רשות התחרות, הממונה על סחר הוגן, עלה כי חברת ויסוצקי שולטת על מחצית מכלל המכירות במגזר הקמעונאי בישראל, בתחום התה הירוק, חליטות הצמחים, התה השחור והתה השחור בטעמים, שליטה זו מקנה לויסוצקי כוח רב בשוק זה.

הכרזה על חברה כמונופול, מחייבת את החברה בחובות ומגבלות המוגדרות בחוק על חברות המזון הגדולות. כגון איסור התניית מכירת מוצר אחד ברכישת מוצר אחר, איסור מעורבות באופן סידור המדפים ברשתות השיווק, ובעיקר איסור גורף על התערבות במחיר המוצר ללקוח הקצה ברשתות השיווק.

החלטת הבדיקה לגבי המונופול של חברת ויסוצקי התקבלה בדצמבר האחרון, בדיון בוועדה הכלכלה שבו אמרה כהן, אז בתפקיד ממלאת מקום הממונה על התחרות "אנחנו עובדים בימים אלה על תיקים רבים, לא על כולם אפשר לפרט, בוודאי לא בנוגע לתיקים שנמצאים באכיפה פלילית. אנחנו בודקים את המעמד המונופוליסטי של ויסוצקי, בודקים את וולט ואת הפרת חוקי תחרות של יבואן לגו. הדברים מתפתחים עם הזמן. אני שומעת את הביקורת הרבה שנמתחת על הרשות, והיא במידה רבה עושה עוול. מדובר בעובדים מהטובים בתחומם, שקמים כל בוקר ורואים את הצרכן לנגד עיניהם ובאים לרשות לעשות את תפקידם. אין לנו פתרונות קסם".

לאור דברים אלו, חברת ויסוצקי היא החברה הראשונה שההחלטה מיושמת לגביה, מצד רשות התחרות, וזאת במענה למבקר המדינה שציין בדו"ח האחרון כי יותר מעשרים שנה לא הכריזה רשות התחרות על חברת מזון כמונופול בשוק. לדעת מבקר המדינה הכלים שניתנו לרשות מאפשרים לה לפעול לקידום התחרות בענף המזון כדי להוריד את יוקר המחיה בישראל.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים