שיתוף
תגובות
כלכלה » רשות התחרות: קנס בסך 1.65 מיליון שקל לחברת אנרג'ים
רשות התחרות ביצעה בדיקה ומצאה כי החברה התערבה לקמעונאים במחיר שבו הם מכרו את הציוד הספורט לצרכן | החברה איימה על קמעונאי שלדעתה מכר בזול
ציוד ספורט | צילום: freepik

חברת אנרג'ים, יבואנית ומשווקת לציוד ספורט, תשלם קנס בגובה 1.65 מיליון שקל לאוצר המדינה. לאחר שרשות התחרות בדקה ומצאה כי החברה התערבה לקמעונאים (חנויות ספורט למיניהן) במחיר שבו מכרו את מוצרי החברה לצרכן. הרשות חקרה את הנושא בעקבות תלונה שהתקבלה. מחומר החקירה עלה כי החברה איימה על קמעונאי שמכר לדעתה במחיר נמוך מידי ואיימה עליו שלא יקבל ממנה יותר סחורה.

הקנס הוטל על אנרג'ים במסגרת הסכם שנחתם בינה לבין רשות התחרות. במסגרת ההסכם, הודתה החברה כי הפרה את סעיף ארבע לחוק התחרות הכלכלית, המדבר על אופן ההתערבות במחירי מינימום שבהם יפורסמו או ימכרו מוצרי החברה על ידי קמעונאים. עוד הודתה החברה כי נענתה באופן חלקי ומנוגד לחוק לדרישות הנתונים שהתבקשה לספק על ידי רשות התחרות.

עוד מבחזית החדשות

ברשות מקווים כי המקרה ירתיע ספקים נוספים מלהתערב ולמנוע מקמעונאים למכור מוצרים במחירים מוזלים על ידי הכתבה או סנקציות. יחד עם זאת, יש לציין כי קיימים מקרים בודדים בהם החוק מכיר בהתערבות, כגון בזמן החדרת מוצר חדש לשוק.

בעקבות ההסכם שנחתם עם רשות התחרות, אמרה עו"ד מיכל כהן, הממונה על התחרות, כי הרשות התחייבה שלא לנקוט בצעדי אכיפה נוספים נגד החברה בגין שתי ההפרות שהתגלו, בעוד אנרג'ים עצמה הבטיחה להפסיק להתערב במחירים.

מדובר במקרה אכיפה שני אותו נוקטת הממונה על התחרות השנה, בגין התערבות במחיר הקמעונאים, לאחר שבתחילת השנה הוטל קנס כספי גם על חברת ציוד העבודה ארגנטולס בע"מ ועל נושאי תפקידים בחברה, לאחר שקבעו למפיצים את מחיר מוצרי המותג מקיטה. 

מהרשות התחרות נמסר כי "המקרים משקפים גישה מחמירה יותר כלפי הסדר הכתבת מחירים שעשויים לפגוע בתחרות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים