שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » רצים בחורף? הנה לכם כמה נקודות חשובות
מדריך
ישנם כמה דגשים חשובים שחשוב ליישמם כדי לרוץ בצורה בטוחה ובריאה במזג אוויר חורפי ולא להתקרר או לחלות • שימו לב לשכבות הלבוש וכיוון הרוח
תגיות: , ,
ריצה בחורף | צילום: I T A L O, שאטרסטוק

גם בימי החורף הקרים ביותר, ישנם רבים שלא מוכנים לוותר על שגרת ספורט ועל ריצת הבוקר שלהם, אך ישנו חשש מוכר וידוע שבמזג אוויר קר וחורפי, הדבר יכול להזיק לבריאותינו ולגרום להתקררות. באנו לעשות סדר בעניין, האם אכן הדבר נכון או שמא אתם יכולים לרוץ ללא כל חשש.

ידוע שקור בהיבט הפיזיולוגי משפיע על מערכות הגוף – גורם לכיווץ כלי דם, כיווץ הסימפונות במערכת הנשימה וכד', אך ברגע שאנחנו פעילים ויודעים להגן על הגוף שלנו מהתנאים הקרים, אין שום בעיה לבצע פעילות גופנית. צריך להבין שריצה בקור עדיפה מריצה בחום.

ישנם אפילו תחרויות ופעילויות ספורט רבות שמתקיימות רק בחורף, ואף בחורף האירופי הקיצוני.

חשוב לדעת כי ברגע שאנו מבצעים פעילות גופנית אנו מייצרים חום אשר יכול להגיע לפי עשרה או אפילו פי חמישה עשר בהשוואה לזה המיוצר במנוחה. כלומר, אם נדע להימנע מאיבוד חום, לא תהיה לנו בעיה לבצע מאמצים בטמפרטורות קור, אפילו קיצוניות.

בטמפרטורות של מינוס 30 ישנו עניין חשוב שלא לחשוף שום עור, אבל כאן בישראל אפשר לרוץ גם עם חולצה קצרה בשמונה מעלות ולא תינזק.

אך כדי להתמודד עם מזג האוויר הדינמי, ניתן להשתמש במודל ה'בצל' וללבוש שכבות בגדים, שכאשר חם מדי מסירים שכבה, וכאשר קר לובשים בחזרה.

חשוב לקחת בחשבון אלמנט נוסף שהוא הרוח החזקה במהלך הריצה, שמגבירה את תחושת הקור ויותר מצג של טמפרטורה קרה יותר – 7 או 6 מעלות פחות מהטמפרטורה האמיתית, ולכן אם מתחילים ריצה כשהרוח באה מכיוון הגב שלי ומסתובבים, הזיעה בשילוב הרוח הנגדית יכולים לגרום לי לאיבוד חום מהיר בזמן המאמץ, ואם להתקררות במהירות. לכן אחת ההמלצות היא לתכנן את מסלול הריצה: להתחיל אותו נגד הרוח לפני שאנחנו מזיעים ורטובים, ואת החזרה לעשות עם כיוון הרוח, כדי להימנע מהתקררות.

כמו כן, חשוב לשים לב כי בסוף האימון בגלל איבוד החום המסיבי שמתרחש בתום הפעילות. ולכן כל עוד אנחנו פעילים הגוף מייצר חום ואיבוד החום לא יהיה דרסטי, אך ברגע שהפעילות השרירית נפסקת אנחנו מתחילים לייצר פחות חום, מצד שני הבגדים שלנו כבר רטובים. ברגע שאנחנו עייפים ורטובים אנחנו מאבדים חום לסביבה באופן מאוד מהיר. חשוב להיכנס לאזור חם ונעים, או אם יש מקום לדאוג לבגדים יבשים בהישג יד שניתן ללבוש בתום האימון, ולהיזהר לא להישאר עם בגדים רטובים, מאחר וזה מזרז התקררות בצורה מאוד מהירה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים