שיתוף
תגובות
חדשות » רופאים נגד יו"ר ההסתדרות הרפואית: "מנצל את הארגון לקידום תפיסת עולמו הפוליטית"
רפואה פוליטית
כ-400 רופאים החברים בהסתדרות הרפואית ביקשו מהיו"ר פרופ' ציון חגי למשוך את העתירה נגד חוק צמצום עילת הסבירות, ולהחזיר את הכספים שהוציא עבור ההפגנות
יו"ר ההסתדרות, פרופ' ציון חגי | צילום: ההסתדרות הרפואית

קבוצת רופאים החברים בהסתדרות הרפואית ביקשו היום מיו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, למשוך את העתירה לבג"ץ שהגיש הארגון נגד החוק לצמצום עילת הסבירות ולהחזיר כספים שהוציא ארגון הרופאים לטובת השתתפות בהפגנות.

הפונים, ובראשם ד"ר בועז קלוש וד"ר יובל מרוז מבית החולים הדסה עין-כרם, ועוד כ-400-300 רופאים ורופאות החברים בהסתדרות הרפואית טוענים כי פרופ' חגי מנצל את ההסתדרות הרפואית לצורך "קידום תפיסת עולמו הפוליטית".

עוד מבחזית החדשות

לטענתם, למרות שכמעט 90% מהרופאים והרופאות בארגון חתמו על הצהרה לפיה מערכת בריאות איתנה חייבת להסתמך על משטר דמוקרטי ומערכת משפט חזקה, אין בכך הסכמה לפעולות מחאה. לטענת הרופאים המתנגדים, הארגון היה מעורב בהשבתת מערכת הבריאות "אין בהצהרה זו הסכמה להוציא סכומי עתק להסעות להפגנות, הוצאות משפטיות לבג"ץ וכן הלאה".

לטענת הרופאים בדיון על שביתת הרופאים בבית הדין לעבודה נקבע שהשביתה אינה "מחאה" או "כלכלית" ולכן מדובר בשביתה פוליטית. "ההסתדרות הרפואית אינה ארגון פוליטי ואין חבריה מוכנים שתעשה על גבם הון פוליטי". מציינים הרופאים באמצעות עו"ד צבי גוטוטר.

הם מבקשים מפרופ' חגי שלא להגיש את העתירה נגד חוק צמצום עילת הסבירות ולהשיב לקופת הארגון את הכסף עבור השתתפות בהפגנות והכנת העתירה. הרופאים מאיימים להגיש תביעה אישית נגד פרופ' חגי להשבת הכסף.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים