שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רוסיה מגנה בחריפות את התקיפה בסוריה: "הפרה בוטה של החוק הבינלאומי"
משרד החוץ הרוסי גינה את התקיפה האווירית בדמשק אמש, המיוחסת לישראל | "מגנים בחריפות את השימוש בכוח גס על ידי ישראל"
התקיפה הלילה בדמשק | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א׳

משרד החוץ הרוסי גינה היום (ראשון) את התקיפות האוויריות בדמשק שמיוחסות לישראל. בהודעת משרד החוץ נכתב כי: "אנו מגנים בחריפות את השימוש בכוח גס על ידי ישראל, המהווה הפרה בוטה של החוקים הבינלאומיים. אנו קוראים לישראל להפסיק פרובוקציות מזוינות נגד סוריה ולהימנע מפעולה שעלולה להיות בעלת השלכות מסוכנות על האזור כולו".

לטענת משרד החוץ הרוסי, התקיפות הגיעו בתקופה בה רוסיה ומדינות נוספות שלחו חילוץ, עובדי בריאות וסיוע הומניטרי לסוריה בעקבות רעידות אדמה ההרסניות שזעזעו את המדינה בתחילת השבוע שעבר.

עוד מבחזית החדשות

לפחות 5 בני אדם נהרגו אמש בתקיפה, ביניהם איש צבא סורי, ו-15 נוספים נפצעו. בהודעה הרשמית שפרסם הלילה צבא סוריה נטען כי אמש, לקראת השעה 23:30, ישראל ביצעה מתקפה אווירית באמצעות "מטח טילים" שנורה מרמת הגולן ופגע בכמה מטרות בעיר דמשק ובפאתיה.

עוד טען הצבא הסורי כי מערך ההגנה האווירי המקומי הצליח "לבלום את הטילים" וליירט את רובם. כנוסף, צוין בהודעה הרשמית כי כתוצאה מהתקיפה נפגעו גם אזורים מאוכלסים ונגרם נזק לרכוש.

בניגוד לדיווח הרשמי של צבא סוריה, המרכז הסורי לזכויות אדם, שיושב בבריטניה, דיווח כי 15 בני אדם נהרגו כתוצאה מהתקיפה. עוד נטען בדיווח כי התקיפות כוונו לעבר מטרות ומוצבים השייכים לחיזבאללה באזור דמשק, ולעבר בית ספר איראני בכפר סוסא, שבדרום-מערב דמשק. תקיפה נוספת בוצעה נגד גדוד מכ"מ מקומי המוצב במחוז א-סווידאא', שבדרום סוריה.

עוד מבחזית החדשות

באתר החדשות הסורי "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, נטען כי המבנה שהותקף אמש בכפר סוסא, שייך לאיש העסקים הסורי פאדל בלווי, שהינו הבעלים של חברה כספית הקשורה לחיזבאללה. עוד נמסר כי המבנה שוכן מאחורי בית ספר איראני, ושימש כמחסן וכמרכז סיוע לוגיסטי עבור המיליציות הפרו איראניות הפועלות בסוריה.

ההערכה במערכת הביטחון היא שמספר ההרוגים הגבוה הוא תוצאה של פגיעת טיל קרקע-אוויר סורי שנורה לעבר מטוסי חיל האוויר ופגע באזור מאוכלס, שכן, המטרות שהותקפו על ידי חיל האוויר לכאורה, רחוקות משמעותית מהבניין שנפגע מהטיל הסורי. עוד ציינו במערכת הביטחון כי מדובר בפעילות שגרתית של כוחות צה"ל נגד מטרות בסוריה ולא מדובר בפעילות חריגה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים