שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רוטמן נגד נשיאת בית המשפט העליון: תפסלי את עצמך מהדיון על עילת הסבירות
ביטול עילת הסבירות
יו"ר ועדת החוקה הגיש בקשה לביהמ"ש ובה קרא לנשיאה חיות לפסול את עצמה מלהשתתף בדיון בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת החוקה, חה"כ שמחה רוטמן, הגיש היום (שני) לבית המשפט בקשה, שבה הוא מבקש לפסול את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות מלהשתתף בדיון בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות. בבקשתו ציין רוטמן כי הנשיאה חיות נמצאת בניגוד עניינים והדגיש כי "קיים הרבה למעלה מחשש למשוא פנים ולפגיעה במראית פני הצדק באופן המונע מכב' נשיאת בית המשפט העליון להשתתף בדיונים בדבר שאלת חוקיות התיקון לחוק".

עוד טען רוטמן: "העובדות המתוארות והמפורטות לעיל מציגות תמונה עגומה, ולפיה הנשיאה חיות בחרה להתעלם מאחד מעקרונות היסוד של שיטתנו המשפטית, כי על בית המשפט להגיע פתוח ועם נפש חפצה לשמוע את טענות הצדדים ולגבש את עמדתו רק לאחר שמיעת הטענות".

עוד מבחזית החדשות

"במידה ושופט גילה דעתו בסוגיה משפטית הרלוונטית לדיון המשפטי, ובוודאי אם נתן לכך במה בפומבי, הרי ברי שבית המשפט אינו יכול לשמוע את טענות הצדדים בנפש חפצה, עובדה שיש בה כדי לפגוע לא רק במתדיין עצמו אלא בציבור כולו ובבסיס מערכת המשפט".

בסוף בקשתו, צירף רוטמן שורה של פסקי דין מהעבר המחזקות את טענתו, ובהן: סעיף 77א(א) לחוק בתי המשפט הקובע כי "שופט לא ישב בדין אם מצא, מיזמתו או לבקשת בעל דין, כי קיימות נסיבות שיש בהן כדי ליצור חשש ממשי למשוא פנים בניהול המשפט". לאחר מכן, חזר חבר הכנסת על בקשתו והבהיר: "אין ולא יכול להיות חולק כי דברי הנשיאה דלעיל הם בעלי אופי מובהק ונחרץ בשאלה העומדת לדיון במסגרת העתירות שבנדון".

בקשתו של רוטמן מגיעה יממה בלבד לאחר פרסום עמדת המדינה הרשמית לבג"ץ, שבה הבהירה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כי היא קוראת לפסול את החוק. בהודעתה הבהירה היועמ"שית את החלטתה: "בשל פגיעתו הקשה של התיקון בציבור והשלכותיו החמורות על הפרדת הרשויות, שלטון החוק וזכויות הפרט, אין מנוס מלהכריז על ביטולו". הדיון עצמו יתקיים ביום שלישי הבא (12 בספטמבר), ובפעם הראשונה מאז קום המדינה בהרכב מלא של 15 שופטי העליון.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. האוטוקרט מנסה להשתמש בדמוקרטיה בשביל לחסל אותה. מזכיר לי מישהו מההיסטוריה.

  2. האוטוקרט מנסה להשתמש בדמוקרטיה בשביל לחסל אותה. מזכיר לי מישהו מההיסטוריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים