שיתוף
תגובות
חדשות » רגועים? תרופות הרגעה נפוצות גורמות לתופעות לוואי קשות
מחקר
מחקר חדש מזהיר ששימוש לטווח ארוך בתרופה פסיכיאטרית להרגעה ממשפחת "בנזו", דוגמת קלונקס או ואבן עלול לגרום לתופעות לוואי מנטליות או פיזיות
תגיות: ,
תרופות | צילום: Jorge Ferreiro, שאטרסטוק

לאחרונה פורסם מחקר חדש בניו יורק פוסט, שמצא כי צריכת התרופה הפסיכיאטרית הנפוצה בארה"ב ובישראל ממשפחת הבנזודיאזפינים (בנזו), עלולה לגרום להשפעות פיזיות ומנטליות שליליות ארוכות טווח ואף להשפעה על המוח.

במחקר שבוצע בבית הספר לרפואה באוניברסיטת קולורדו שבארה"ב, נמצא כי למעלה מ-30 מיליון אמריקאים צורכים תרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים, מתוכם, 17.2% פיתחו התמכרות לשימוש בתרופות. מדובר בתרופות מוכרות גם בישראל, כמו קלונקס וואבן. תרופות אלה ניתנות לטיפול בהפרעות חרדה, נדודי שינה, התכווצויות שרירים, סכיזופרניה, הפרעה דו-קוטבית ואפילפסיה.

עוד מבחזית החדשות

המחקר החדש מפרט רשימה ארוכה של תופעות לוואי שרוב משתמשי תרופות הבנזו חוו במשך השנה שלאחר הפסקת השימוש בתרופה. בין התסמינים שצוינו היה, אנרגיה נמוכה, קשיי ריכוז, אובדן זיכרון, חרדה, נדודי שינה, רגישות לאור ולצלילים, בעיות עיכול, חולשת שרירים וכאבי גוף. צוינו גם תסמינים מנטליים. חמור מכך, 54.7% דיווחו על ניסיונות התאבדות או על מחשבות אובדניות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים