שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראשי איגודים רפואיים: "ביטול עילת הסבירות יוביל לקבלת החלטות שרירותיות בעולם הרפואה"
רפואה פוליטית
עשרות רופאים בכירים בהסתדרות הרפואית חתמו על הצהרה שלפיה הם מתנגדים לחקיקה הפוגעת ביסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל
רופא אילוסטרציה | צילום: FREEPIK

קבוצת רופאים בכירים, ראשי האיגודים המקצועיים בהסתדרות הרפואית, חתמו היום (שישי) על הצהרה שלפיה הם מתנגדים לחקיקה הפוגעת ביסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל ויפעלו למנוע אותה "בכל דרך חוקית וראויה".

בין החותמים, יו"ר האיגוד לרפואת עיניים פרופ' ענת לבנשטיין, יו"ר האיגוד לטיפול נמרץ ד"ר ירון בר לביא, יו"ר האיגוד הקרדיולוגי פרופ' עמית שגב, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית פרופ' אבישי אליס, ובסך הכל כ-70 ראשי איגודים.

עוד מבחזית החדשות

בהצהרתם כותבים הרופאים כי: "משטר דמוקרטי, לרבות מערכת משפט עצמאית וחזקה, כוח שלטוני מבוזר וביקורת מומחים עצמאית, הינם תנאים הכרחיים להשגת מטרות הרפואה, המשך קיומה ושגשוגה. דמוקרטיה היא ערך אוניברסלי ואינה נכס פוליטי מפלגתי ולא ניתן לפרוס אותה לפרוסות".

עוד מזהירים הבכירים שכבר עתה קיימת פגיעה במערכת הרפואית בעקבות הרפורמה. "ביטול עילת הסבירות, שעליה מבוססים עקרונות רבים בטיפול הרפואי, במנהל הרפואי ובאתיקה הרפואית, עלול לאפשר קבלת החלטות שרירותיות או בלתי מנומקות, תוך ניגוד עניינים ובכך להזיק לאיכות הטיפול הרפואי והמנהל התקין. כרופאים אנו מחויבים לערכים המוזכרים לעיל. לנגד עינינו כבר עולות עדויות ראשונות לפגיעה במערכת הרפואית ובשירותי הבריאות בישראל".

כזכור, בחודש מרץ האחרון התייחס יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, לחקיקת הרפורמה המשפטית ואמר בין היתר כי "ההסתדרות הרפואית שוקלת השבתה כללית, בתגובה לחקיקת חוקי הרפורמה".

בתחילת השבוע, שלחו כ-300 רופאי מילואים מכתב לשר הביטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל הרצי הלוי ובו כתבו כי: "אם הרפורמה תימשך – אנחנו מחוץ למערך המילואים". בתגובה למכתב זעמו כ-300 רופאים בכירים ואמרו כי אי התייצבות למילואים היא הפרת האתיקה הרפואית ושבועת הרופא. "לא יעלה על הדעת לחדול מלמלא חובה אזרחית משיקולים פוליטיים קל ולומר בתפקיד הקריטי של הצלת חיים".

על פי החוק שנדון כרגע בוועדת החוקה בכנסת תבוטל עילת הסבירות על כל החלטות, שרים ממשלה וראש הממשלה. עם זאת, היא לא תבוטל על החלטות של ראשי רשויות ופקידי ציבור.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. פוליטי חגי לוין רוצה לקדם עצמו במפלגה שמאל ומנסה להכניס פוליטיקה לרפואה. אינטרס אישי בלבד.

  2. לא כדאי לרופאים, כי יגיעו כאלה שבתגובה להתנהגותם, יכינו רשימות של רופאים בכירים שלוקחים ולקחו כסף שחור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים