שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » קריסה נוספת: הרגולטור סגר הלילה את Signature Bank בארה"ב
במהלך הלילה הודיע התאגיד הפדרלי בארה"ב לביטוח פיקדונות, על סגירת הבנק | הרשויות: כל בעלי הפיקדונות יקבלו את כספם בחזרה | בין לקוחותיו יהודים רבים בניו יורק
הבנק העולמי | צילום: Andriy Blokhin, שאטרסטוק

כדור השלג הבנקאי בארה"ב ממשיך להתגלגל והדרמה במערכת פיננסית לא נעצר. הלילה הודיעו הרשויות הפדרליות, כי סיגנצ'ר בנק (Signature Bank), מהבנקים המרכזיים בתעשיית הקריפטו שמנהל נכסים בהיקף 110 מיליארד דולר, נסגר במהלך הלילה כדי למנוע את קריסתו.

התאגיד הפדרלי בארצות הברית לביטוח פיקדונות (Federal Deposit Insurance Corporation) הודיע שהוא פותח "בנק מגשר" לטיפול בחשבונות הלקוחות של "Signature Bank" בניו יורק. ה-FDIC הודיע שהבנק החדש ינוהל על ידי הממשל ויבטיח שהחשבונות יפעלו כרגיל בזמן שהרגולטור יחפש קונים לנכסים שנמצאים בבעלות הבנק. המפקידים והלווים של סיגניצ'ר יהפכו באופן אוטומטי ללקוחות של הבנק המגשר.

עוד מבחזית החדשות

ברשות הבנק היו 80 מיליארד דולר בפיקדונות לא מבוטחים, והמניה שלו צנחה ב־23% ביום חמישי, הירידה החדה ביותר בהיסטוריה של הבנק. בבנק ניסו להרגיע בחמישי ומסרו כי "הבנק נמצא במצב פיננסי חזק והוא מבוזר היטב". יש לציין כי הרשויות בארה״ב מנסות להרגיע את הלקוחות והבטיחו כי כל בעלי הפיקדונות בשני הבנקים שקרסו יקבלו את מלוא כספם בחזרה.

בהודעה משותפת של משרד האוצר האמריקאי, הפד והתאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC) נמסר כי "אנחנו נוקטים פעולה דומה (לסגירת SVB) לצמצום סיכונים". בנוסף הודיעו כי ההפקדות יישמרו ו"משלמי המיסים לא יספגו את ההפסדים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים