שיתוף
תגובות
חדשות » קריאה להעלאת שכר עובדי הרווחה: "הגענו למצב של קריסה"
מחאת העובדים במסגרות הרווחה לאנשים עם מוגבלות עולה שלב | בדיון בנושא שנערך בוועדה אמר היו"ר ח"כ ישראל אייכלר: "לצמצם כמה שאפשר את מספר האנשים שצריכים להיות"
יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר | צילום: לע"מ

ועדת העבודה והרווחה קיימה אמש (שלישי) דיון בנושא משבר כוח האדם של מפעילי מסגרות לאנשים עם מוגבלות. במהלך הדיון קראו מטפלים, נציגי עמותות ומטופלים להעלות את שכר המטפלים, שבסיסו עומד כיום על שכר מינימום פלוס 10%. מנגד, לא מעט ממשתתפי הדיון סברו כי העלאת שכר המטפלים, על אף היותה חשובה, לא תיתן מענה לצרכי המטופלים. חלק ממשתתפי הדיון חלקו סיפורים וקשיים שלהם או של קרוביהם ששהו במסגרות סגורות והדגישו את הצורך להעביר יותר אנשים עם מוגבלות למגורים בקהילה.

"כולנו מבינים את המשמעות של היעדר כוח אדם", אמרה מלכה וינברג, מנהלת ארגון אהל שרה בדיון. "אנחנו נדרשים לבצע עבודה מקצועית ואי אפשר לדרוש מאדם שמקבל שכר מינימום לעשות עבודה כל כך משמעותית. הלוואי שכולם יכלו להישאר בבית עם המשפחה, זה הכי מומלץ אבל לא כל משפחה מסוגלת לזה. כאחות לאישה עם מוגבלות שחיה 50 שנה באחת המסגרות אני יודעת שיש גם מסגרות מדהימות ואסור לשפוך את התינוק עם המים". 

עוד מבחזית החדשות

סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית ארגון אק"ים, הציגה את נושא הדיון ואמרה: "הגענו למצב של קריסה, מסגרות נסגרות מוקדם, יש תחלופה גדולה ועזיבה המונית של עובדים. המצב מעולם לא היה כך כך קשה. כבר היום יש מחסור של 33% בכוח האדם, על פי סקר של מנהל המוגבלויות במשרד הרווחה, ועם זה אי אפשר לתת אפילו שירות מספק".  

נציג משרד הרווחה חנן פריצקי אמר בדיון כי: "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר תעסוקה וכוח אדם שמאז הקורונה רק הולך ומחריף. נעשו מהלכים בשוק התעסוקה שהניעו את המטוטלת לכיוונים שונים, כמו הסכם עם הסייעות בחינוך המיוחד והסכמים אחרים. אנחנו לא יכולים להמשיך לתת יד להסכמים נקודתיים והולכים על פתרון רוחבי של כל ספקי השירותים למשרד הרווחה, שכר שיהיה זהה באומדנים לגבי כלל השירותים". 

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר ביקש לוודא כי משרדי הממשלה נערכים לכניסתו לתוקף של חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות באמצעות תקציבים להרחבת מענים לאנשים עם מוגבלות בקהילה. 

לדברי שירה עמיאל רכזת רווחה באגף התקציבים במשרד האוצר החוק כולל תוספת תקצוב של 2.15 מיליארד ש"ח לטובת יישומו. 

לסיכום הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר: "אנחנו מבקשים שיהיה מעבר הדרגתי אבל בלתי פוסק ופיתוח מענים, מבנים ואנשי צוות בקהילה ולצמצם כמה שאפשר את מספר האנשים שצריכים להיות במוסדות.  נבקש לבחון ולהשוות את עלות תקצוב אדם המוסד מול עלות שיכון בקהילה או בבית, זה יתן לנו דרך לעודד את עניין המגורים בקהילה ולהראות שזה כדאי ויטיב עם כל הצדדים. כמו כן נבקש לדעת איך משרד הרווחה מפקח ומוודא שיש שקיפות ושהכסף שמועבר למפעילי המסגרות יגיע ליעדו, כולל עמידה בתנאי השכר של העובדים. האוצר והרווחה ימשיכו את המו"מ ותיקבע ישיבת מעקב בנושא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים