שיתוף
תגובות
כלכלה » קיצוצים בישראכרט: מפטרת 250 עובדים – 12% מהעובדים בחברה
התייעלות
ישראכרט הפכה להיות בשנה האחרונה לחברה הכי פחות רווחית בענף, למרות שהיא החברה הגדולה בענף ברמת היקף השימוש בכרטיסיה | יביא לחיסכון של 65-55 מיליון שקל לשנה
בניין ישראכרט | צילום: ויקיפדיה

הבוקר (רביעי) הודיעה חברת ישראכרט כי תפטר 250 עובדים, במסגרת תכנית התייעלות. על פי ההודעה במסגרת התוכנית תצמצם ישראכרט במהלך 2023 כ-250 משרות, שהן 12% מהמשרות בחברה. הפיטורים מגיעים בעקבות ירידה ברווחי חברת האשראי ברבעון האחרון.  

לפי הערכת החברה, פיטורי העובדים יעלו כ-30-35 מיליון שקלים ב-2023, אך החיסכון השנתי צפוי להיות כ- 55-65 מיליון שקלים בכל שנה. השפעה שתורגש חלקית כבר בשנה הקרובה, וב-2024 כבר תהווה שיפור משמעותי במאזן.

חברת ישראכרט רשמה ירידה משמעותית ברווחים ברבעון השלישי השנה ורווח נמוך במיוחד בענף כרטיסי האשראי. ברבעון השלישי של 2022 הסתכם הרווח הכולל של ישראכרט ב-65 מיליון שקלים, לעומת 104 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 37.5%.

הירידה ברווחיות החברה היא למרות עלייה של כמעט 20% בהכנסות, מ-585 מיליון שקלים ב-2021 ל-701 מיליון שקלים ב-2022. הגידול בהכנסות נבע בין השאר משיעור הריבית הגבוה שגובה ישראכרט יחד עם גידול בהיקף תיק האשראי, וכן מגידול בהכנסות מעמלות, בפרט עמלות מט"ח שגדלו עקב הגידול בתיירות היוצאת. אך יחד עם זאת גם ההוצאות של ישראכרט גדלו בתקופה זו בשיעור דומה, מ-449 מיליון שקל ל-610 מיליון. הגידול המשמעותי ביותר נובע מתשלומי ישראכרט לבנקים, שכמעט הכפילו את עצמם ביחס ל-2021.

לפני כשבועיים חתמה ישראכרט על הסכם תפעול חדש עם בנק הפועלים, שבו שונו תנאי החלוקה בין הצדדים, באשר לאופן חלוקת ההכנסות מפעילות כרטיסי האשראי שמנפיקה ישראכרט עבור הבנק. על פי ההסכם, גדל חלקו של הבנק בהכנסות, ואילו ישראכרט תיאלץ להגדיל את רווחיה מידי רבעון  בכ-50 מיליון שקל, במשך שמונה השנים הבאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים