שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » קטסטרופה בלוב: מעל 2000 הרוגים ואלפי נעדרים בשיטפונות
תיעוד דרמטי
הרשויות במזרח המדינה הכריזו על סגירת בתי ספר וחנויות ואף עוצר בעקבות הנזקים העצומים שגרמה הסופה "דניאל" | גורם רשמי במדינה: "המצב יצא מכלל שליטה"
שיטפונות, אילוסטרציה | צילום: רשתות

בעקבות קריסת שני סכרים סמוך לעיר דרנה בצפון מזרח לוב, החלו שיטפונות ענק שגרמו עד כה למותם של לפחות 2,000 איש ולנזק אדיר, כך על פי משרד הבריאות הלובי. שר החוץ של האיחוד האירופי ז'וזפ בורלא אמר כי האיחוד עוקב אחר המצב ומוכן לסייע. על פי הערכות המספר עלול לעלות אופן משמועתי. הרשויות הכריזו על מצב חירום, ועוצר הוטל באזורי השיטפונות.

נזקי השיטפונות בלוב | צילום: רשתות

נזקי השיטפונות בלוב | צילום: תקשורת לובית

הסופה "דניאל" מכה בלוב | צילום: רשתות

הפרלמנט המזרחי בלוב הכריז על שלושה ימי אבל בעקבות האסון. בתיעודים מאזור השיטפונות ניתן לראות אנשים שתקועים על גגות הרכבים שלהם ומכוניות צפות על המים. הסופה פגעה גם בערים בנגזי, סוסה, אל ביידה ואל מארג' במדינה. בתי ספר, מפעלי נפט וחנויות נסגרו.

עוד מבחזית החדשות

"הצלחתי לברוח עם המשפחה שלי הבוקר" סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס סאלח אל-עוביידי, שנקלע לשיטפונות הקטלניים. לדבריו, בתים שסמוכים לעמק באזור מגוריו קרסו. "אנשים התעוררו משנתם ומצאו את הבתים שלהם מוקפים במים" אחמד מוחמד, תושב נוסף, סיפר שמשפחתו קמה משנתה, לתוך בית מלא במים. "אנחנו מנסים לצאת", סיפר. חיפושים אחר נעדרים נמשכים כל הזמן..

גורם רשמי במועצת העיר דרנה שספגה מכה קשה כתוצאה מהסופה דניאל, תיאר את המצב כ"קטסטרופלי" ו"יצא משליטה", ואף דרש "התערבות מקומית ובין-לאומית דחופה".

האם שכיואת, שר התעופה האזרחית בממשלה של מזרח לוב, הצהיר לפני שעה קלה שכרגע העיר דרנה נמחקה בשיטפונות הקשים. הוא הצהיר כי יש "גופות בכל מקום". מסרטונים שעלו לרשת ניתן לראות שהתיאור שלו מדויק. בינתיים לוב בניגוד לשכנתה מרוקו מבקשת סיוע בינלאומי נוכח ממדי האסון. בינתיים הודיעה הרשות הפלסטינית כי לפחות תשעה פלסטינים מצאו את מותם בשיטפונות בלוב אם כי יש עדיין מספר לא ברור של נעדרים.

אוסמה חמד, ראש הממשלה החלופית בלוב שמכהן במזרח המדינה אמר כי: "השיטפונות הכו בשכונות שלמות בעיר דרנה ומספר הנעדרים גדול מאוד". הוא ציין שעל פי ההערכות, מאות עדיין תקועים באזורים שקשה להגיע אליהם – כאשר צוותי החילוץ מנסים להגיע אליהם ולספק סיוע.

עוד מבחזית החדשות

נציגות האו"ם בלוב הודיעה כי היא "עוקבת מקרוב אחר מצב החירום שעליו הכיזו כתוצאה מתנאי מזג האוויר קשים באזור המזרחי של המדינה". היא הציעה את תנחומיה ​​לקורבנות ואמרה כי היא "מוכנה לתמוך במאמץ הרשויות המקומיות והעיריות, ובמתן סיוע הומניטרי דחוף".

עדי ראיה ששוחחו עם רויטרס מעידים כי מפלס המים שם הגיע ללא פחות משלושה מטרים. על פי התקשורת הקטארית, אמיר קטאר, שיח' תמים בן חמד אל-ת'אני הורה לשלוח משלחת סיוע ללוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים