שיתוף
תגובות
בריאות » קופות החולים לשר האוצר והבריאות: לא נוכל לממן את הקפאת עליית מחירי התרופות
יוקר המחיה
ב-1 ביולי צפויים להתייקר מחירי התרופות ב-5% | שר האוצר ושר הבריאות "קופות החולים יספגו אותה במקום האזרחים" | שר הבריאות: "יש מקורות תקציביים"
תרופות | צילום: Bukhta Yurii, שאטרסטוק

ארבע קופות החולים שיגרו מכתבים למשרדי הבריאות והאוצר, ובהם התריעו שלא יוכלו לספוג את הקפאת עליית מחירי התרופות, שצפויה לחול ב-1 ביולי "אנו מצויים בגירעונות של מאות מיליוני שקלים. המהלך יפגע בשירותים רפואיים שונים ויבוא על חשבונם", כתבו ארגוני שירותי הבריאות.

לפני כשלושה שבועות נחשף כי ב-1 ביולי צפויים מחיריהם של כ-1,600 תרופות לעלות ב-5%. לאחר הפרסום, הודיעו שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הבריאות משה ארבל על הקפאת העלייה המתוכננת והעברת מימון העלייה לקופות החולים שהבהירו כי לא יספיקו להיערך ולהכין את המערכות הטכנולוגיות, ולכן גם אם יימצא מקור תקציבי, המחירים יעלו בתחילת יולי.

עוד מבחזית החדשות

בהמשך למאמצים להביא להקפאת מחירי התרופות, והחשש מעליית ההוצאות של קופות החולים, פנה שר הבריאות משה ארבל לשר האוצר והציע כמה מקורות מימון אפשריים שישלימו את ההפרש החד פעמי שייווצר בקופות החולים בסוף השנה.

שר הבריאות ציין כי "לעליית מחירי התרופות למטופלים השפעה הן על יוקר המחיה והן על הנגישות שלהם לטיפול התרופתי. בהתאם לכך, ככל שהשתתפות העצמית תעלה, והנגישות לטיפול תצטמצם, העניין עלול להביא לעלייה בהוצאות הקופות בשל הגברת התחלואה".

עוד אמר ארבל, כי הוא רואה חשיבות רבה באישור הצו שיקפיא את עליית המחירים, וטען: "הוא צפוי לחסוך את ההוצאות בתשלומי ההשתתפות העצמית של המבוטחים מהעלייה הצפויה במחיר המירבי לתרופות, ולהשפיע לרעה על התחלואה. אני רואה בצו חשיבות במסגרת המאבק ביוקר המחיה וקידום הבריאות".

"לאור רצוננו לשמור הן על צרכני התרופות והן על יציבות קופות החולים, ובעקבות אמירת קופות החולים, שהשיח לגביהן טרם מוצה, כיוון שחלק מרכש התרופות שלהן התייקר גם הוא בעקבות עליית שער האירו אני מציע לבחון את הפגיעה בהשתתפויות לקופות החולים ולממן את ההפרש החד פעמי שנוצר בסוף 2023", כתב שר הבריאות.

לטענת ארבל: "המימון ייעשה מתוך מקורות התקציב שהוקצו בסיכום התקציבי לקופות החולים או מתוך מקורות חד פעמיים שנוצרו השנה, כגון, מהחיסכון שייווצר מההוזלה הצפויה כתוצאה מהרפורמה ברישום תרופות שאותה אנו מיישמים בימים אלה, אי מיצוי מבחני תמיכה חדשים או מקור אחר שיסוכם בין המשרדים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים