שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » 4 סיבות טובות לצאת ולהשתזף לאור השמש
יצאתם מבידוד?
דיכאון עונתי, ויטמין D, סיכוי נמוך יותר לצרוך משקפיים ושינה בריאה ומועילה • ארבעת הנתונים הבריאותיים על החשיפה לאור השמש
חשיפה לאור השמש | צילום: Sergey Nivens, שאטרסטוק

זמן קצר לאחר פרוץ הקורונה, הסגר שבעקבותיו וההבנה כי הנגיף כאן כדי להישאר לפחות בתקופה הקרובה, החלו גורמים רפואיים להתריע מפני סכנת אי החשיפה לשמש והחשיבות בנטילת ויטמין D, שכידוע נוצר בגוף עם החשיפה לאור השמש.

החשיפה לאור השמש הוא דבר חיוני, אך יש לזכור כי כמו בכל דבר, חשיפה מוגזמת עלולה לייצר תסמינים שליליים. קבלו 4 יתרונות בריאותיים שמסתתרות בחשיפה לאור השמש, במיוחד עבור מצב הרוח שלנו והחיוניות שלנו.

דיכאון עונתי – מחקרים גילו שלאור השמש השפעה על תפקוד מערכת העצבים המרכזית, במיוחד בכל הקשור לרמות ההורמון סרוטונין המסייע לתאי מוח ותאי עצב אחרים לתקשר ביניהם. ל'סרוטונין' השפעה גם על וויסות השינה והרגלי האכילה ורמת האושר הכללית.

אור השמש מסייע לגוף לשחרר סרוטונין ולכן בתקופות החורף והסתיו ההיפותלמוס מייצר פחות סרוטונין, מה שמעלה את הסיכוי להופעתם של תסמיני דיכאון וחרדה. התופעה מוכרת כ"דיכאון עונתי".

ויטמין d – ויטמין D נוצר בגוף באמצעות החשיפה לאור השמש. מדובר בוויטמין חשוב מאוד בהתנהלות הגוף ואי כאבי שרירים. ויטמין D מסייע לגוף לספוג סידן ולעשות מינרליזציה. מינרליזציה אגב, היא תהליך שמתאר את היווצרות מבנה העצם, והפיכתה לחומר קשיח וחזק.

ראייה טובה ובריאה – החשיפה לאור השמש בקרב ילדים מנמיכה את הסיכוי לפתח בעתיד קוצר ראייה ולצרוך משקפיים. מחקר מקיף שפורסם על ידי האקדמיה האמריקנית לרפואת עיניים ב-2012, מצא כי עבור כל שעה שילדים ונערים בילו מחוץ לבית ותחת קרני השמש, ירדה הסבירות לקוצר ראייה בעתיד ב-2 אחוזים.

לדברי ד"ר כריסטופר סטאר, רופא עיניים מבית הספר לרפואה של ווייל-קורנל, על ילדים לבלות בין שעה לשלוש שעות מחוץ לבית מדי יום, כדי לעודד את ייצור הדופאמין בגופם. מחסור בדופאמין גורם להתארכות העין, שמובילה לקוצר ראייה.

שיפור איכות השינה – השמש מאמנת את המוח להירדם כשמחשיך, חשיפה לאור השמש במידה מושכלת תסייע לכם להירדם ולישון טוב יותר בלילה. אם כי יש לציין שמדובר באינדיקציה המשתנה בין אדם לאדם בין היתר בהתאם לרמת הוויטמין D הנמצאת בגוף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים