שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "צעדת הימין": כ-30 אלף מפגינים צועדים בתל אביב
"צעדת הימין" או "צעדת החירות" מתקיימת בשעה זו בתל אביב בעד הרפורמה המשפטית | המפגינים פרצו לאיילון שנחסם לתנועה | המפגינים קוראים "העם רוצה רפורמה משפטית"
הפגנה בתל אביב | צילום: יאיר פלטי

"צעדת הימין" בעד הרפורמה המשפטית מתקיימת בשעה זו בתל אביב. מארגני המחאה מסרו: "היום כולם יודעים, בקואליציה וגם אופוזיציה שחובה לבצע רפורמה ותיקונים במערכת המשפט. אפשר לדון בנושא, חשוב להגיע להסכמה אבל לא נאפשר כניעה. אסור שהכרעת העם תידרס על ידי בריונים שעודדו סרבנות ופגיעה בכלכלת ישראל. רוב העם דורש תיקון במערכת המשפט ואת זה אסור למסמס, אסור להפוך את מרבית העם לאזרחים סוג ב'".

המארגנים הדגישו בהודעתם: "לא נחסום כבישים – איננו אנרכיסטים. לא יהיו ולא יתאפשרו קריאות והסתה לאלימות. הצעדה מאושרת בידי המשטרה והערב גם תל אביב תשמע -העם בחר רפורמה משפטית!".

עוד מבחזית החדשות

נכון לשעה זו, כ-30 אלף מפגינים מכל רחבי הארץ צועדים מרחבת מוזיאון תל אביב בקריאה להעביר את הרפורמה המשפטית – ואף הצליחו לרדת ולחסום את איילון. בין היתר נשמעות קריאות "בלי רפורמה? ביבי הביתה", ו"שיישרף לכם הכפר".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה להפגנה: "הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, אבל מה שאנחנו רואים פה זו אינה מחאה, זו התקפה אלימה על הדמוקרטיה שמטרתה לשפוך דם, להפחיד את הציבור, להכות בתקשורת. הם רוצים לשחזר בישראל את המתקפה על הקפיטול. קורא למפגינים להימנע מכל אלימות ולהביע את דעתם בכל האמצעים הדמוקרטיים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "ההפגנות הערב חשובות לדמוקרטיה. קורא לכלל המפגינים שלא להיגרר לאלימות ולא חלילה לפגוע בשום גורם, לא מפגינים שמנגד ולא עיתונאים. סומך על המפכ"ל שינחה את השוטרים בהתאם למדיניות השר – יחס שווה לכולם".

חבר הכנסת אלמוג כהן אמר ל-N12: "הגיעו לכאן אנשים מכל קצוות המדינה כדי לומר שאנחנו שווים לא פחות מאף אחד אחר. אני רואה פה אימהות וילדים, זוגות צעירים ומבוגרים, אל תיקחו את זה למקום של האלימות. אנחנו נגד אלימות. מה שאנחנו רואים פה זה את עם ישראל היפה, אין לי מה לגנות. יש פה אירוע מכובד ומתורבת". בנוסף אמר אלמוג כי הוא לא יכול להתחייב שלא יהיו אירועי אלימות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים