שיתוף
תגובות
חדשות » פשיטת ענק של רשות התחרות: חברות המזון תיאמו מחירים
שערוריה
אייל רביד מנכ"ל ויקטורי נחקר במסגרת השלמת חקירה של הרשות בחשד כי ספקים וקמעונאים עברו על חוק התחרות | מקביל נתפסו חומרים במשרדי חברת שסטוביץ'
סופרמרקט, אילוסטרציה | צילום: צפת.נט

רשות התחרות פשטה לפני זמן קצר (רביעי) על משרדי ענקית ייבוא המזון שסטוביץ' בקיסריה, בחשד לתיאום מחירים בשוק המזון. בפשיטה הוחרמו מחשבים ומסמכים רבים, בנוסף, נלקחו גורמים בחברה לחקירה במשרדי הרשות. מוקדם יותר, נחקר גם מנכ"ל "ויקטורי" אייל רביד ברשות התחרות.

החקירה החלה לפני כשנה וחצי וכללה, את רשתות המזון וספקי המזון. החקירה ברשות התחרות חולקה לשתיים. חקירה אחת התמקדה בחשד לתיאום בין ספקיות המזון שהתבטאו בעליות מחירים, ואילו החקירה השנייה נערכה נגד רשתות השיווק בחשד שתיאמו את עליות המחירים.

עוד מבחזית החדשות

לפני כשבועיים הועבר התיק נגד ספקיות המזון ללשכה המשפטית ברשות התחרות והתבקשו השלמות חקירה. בנוסף לרביד ולשסטוביץ, מספר ספקים נוספים בתחום המזון עוכבו היום לחקירה. חוקרי הרשות פשטו על משרדיהן של מספר חברות נוספות והחרימו מסמכים. יש לציין כי חקירה בשלב כזה יכולה להוביל להגשת כתבי אישום בהמשך.

הפרשה החלה לפני כשנה וחצי, אז פשטו חוקרי הרשות על משרדי שטראוס ושופרסל וחקרו בכירים בחברה. בנוסף, נחקרו בעלי הרשתות, רמי לוי , ויקטורי, אושר עד ויוחננוף. בתחום ספקיות המזון נחקרו יוניליוור , דיפלומט וויליגר. לפני שבועיים נחקר, מנכל שטראוס לשעבר, גיורא בר-דעה.

החקירה מתמקדת בראיונות שהעניקו בכירי ענף המזון לכלי התקשורת, לגבי עליות מחירים צפויות, מה שעשוי להוות העברת מסרים לתיאום מחירים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. די מספיק להיןת פתתים .
    ביבי שלט פה במשך עשור.
    ביבי כלכליסט מעולה .
    הבעיה שהוא מנתיב את זה לגלובליות .
    מדניות גלובליסטית היא רק חברות ענק רק מונופול מוחלט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים