שיתוף
תגובות
משפט » פרקליט המדינה: מערערים את הלגיטימיות שלנו; "הנאשם הופך למאשים"
פרקליט המדינה עמית איסמן, נאם היום בכנס העמותה למשפט ציבורי, והתייחס להחלשת מערכת המשפט וחיזוק המשטרה: "לא ניתן לחזק חוליה אחת ולהחליש אחרת"
פרקליט המדינה עמית איסמן | צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה

בכנס העמותה למשפט ציבורי שהתקיימה בחיפה היום (שבת) התייחס פרקליט המדינה עמית איסמן להתקפות על פרקליטות המדינה ואמר "אנחנו פתוחים לביקורת, יש לא פעם שהביקורת מוצדקת. לצד זאת, ביקורת לא מבוססת המכוונת כל כולה לפגוע בלגיטימיות של הפרקליטות או חלקים ממנה פוגעת בסופו של יום ביכולתה של הפרקליטות להיות חלק משמעותי וחשוב במערכת אכיפת החוק וקידום וחיזוק האפקטיביות של המערכת בישראל".

עוד אמר איסמן "ההתקפות על פרקליטות ופרקליטי המדינה הולכות ומתרבות בעת האחרונה בכמותן ועוצמתן. מצטרפות אליהן התקפות אישיות על פרקליטות ופרקליטים ספציפיים המטפלים בתיקים ספציפיים. לא עוד ביקורת קשה ואף לא ביקורת קשה מאד שכמוה הכרנו בעבר, הכרנו ואף התמודדנו איתה, אלא, התקפות המכוונות כל כולן לפרקליטות ולפרקליטים עצמם, באופן אישי, כלפיהם כלפי שמם הטוב ולא פעם כלפי בני משפחותיהם והיקרים להם".

עוד מבחזית החדשות

איסמן התייחס גם להתקפות על עדים וטען "גם כאן המדובר במתקפות מכוונות, אישיות ופוגעניות כלפי העדים, בני משפחותיהם ויקיריהם. עדות ועדים אשר כל חטאם בכך ששיתפו פעולה עם רשויות אכיפת החוק בדיוק כפי שמצופה מכל אזרח".

איסמן גם קרא להיזהר עם המהלך של החלשת מערכת המשפט וחיזוק כוחה של המשטרה. לדעתו, כי "לא ניתן לחזק חוליה אחת ולהחליש אחרת ולצפות ששרשרת אכיפת החוק תהיה איתנה וחזקה. חיזוקה של משטרת ישראל ושוטריה הוא מהלך חשוב ביותר. לצד זאת, מהלך חשוב ביותר זה לא יביא לבדו לחיזוק מערכת אכיפת החוק וביסוסו של שלטון החוק, במיוחד אם באותו הזמן בדיוק פוגעים בחוליות השרשרת האחרות, חוזק השרשרת הוא כחוזק החוליה החלשה שלה".

פרקליט המדינה טען בכנס שיש גורמים שמנסים לערער על הלגיטימציה של הפרקליטות. לדבריו "יש מי שמבקש לייחס לנו מניעים זרים. מציאות בה, החשוד הופך לחוקר של חוקריו, הנאשם הופך למאשים, והמורשע הופך לקורבן של המערכת".

ביום חמישי כזכור, מתחה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ביקורת חריפה על הרפורמה של מערכת המשפט, ואמרה "מדובר במתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט, משל הייתה אויב שיש להסתער עליו ולהכניעו. למרבה הציניות, הוגי התוכנית מכנים אותה תוכנית "לתיקון" מערכת המשפט. אני אומרת, זו תוכנית לריסוקה" "היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת ולהפוך אותה לרשות שותקת".

עוד אמרה הנשיאה "השנה תציין מדינת ישראל 75 שנות עצמאות כמדינה יהודית ודמוקרטית. זהו ציון דרך חשוב בחיי המדינה, אך לצערי, ככל שתוכנית השינויים שהוצגה תתממש, תיזכר שנת ה-75 כשנה שבה נפגעה זהותה הדמוקרטית של המדינה פגיעה אנושה" לדעתה "בימים האחרונים שמענו כולנו כי הנימוק המרכזי להצדקת התוכנית הוא רצון הרוב והכרעת הרוב. אכן, "שלטון הרוב" הוא עיקרון יסוד העומד בבסיס המשטר הדמוקרטי, אך הדמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב. כל הטוען כי הרוב שבחר את נציגיו לכנסת, נתן להם בכך "צ'ק פתוח" לעשות ככל העולה על רוחם, נושא את שם הדמוקרטיה לשווא".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. הפרקליט ממש דוחה . כן בגלל שהוא אומר שהנאשם מאשים את גנץ . אומר שביבי הוא נחשב הנאשם
    ברוב חוצפתו כך נשמע. אז לי יש בעיה ורטה הע אנחנו דוחים את טענתו. ביבי לא אשם שכל המשפטים שלו בדעת רוב הציבור שהם 64 מנדטים לא מקבלים את זה שביבי נאשם כי בנתיים כל ,5 המשפטים שנשםט אין כל עבירה ודווקא העדים יצאו נגד הפרקליטות ועל מעשיהם הלא חוקית שניהלו נגדו ביחד בשיתוף עם חוקרי המשטרה . לא נמצא כלום אז למדנו שהכל מצוץ . ההיפך הפרקליטות נהגה כעבריינים כי גילינו שנעשו האזנות פאגסוס דבר שאסור לחלוטין וכן אשרתם. אם לא נמצא כלום, מדוע לא סוגרים תיק .ככה במכוון לא תסגרו תיקים רק שישאר בעיני השמאלנים החיים בבועה שהוא אשם . לכן המעשה שנעשה בצורה אסורה של חברה שגנץ הרעם ביחד עם עוד חבר כנסת רם בן ברק וגם עם המפכ"ל לשעבר אלשיך. להזכירכם שעבד לשעבר בשב"כ
    לכולנו ברור מדוע הפרקליט החליט לסגור . הציבור למד ואנחנו לא נוותר לא לתת לסגור את התיק לחקור איך כל תיקי ביבי דאף נגמרו חלקם לא נסגרו התיקים אפילו שלא נמצא כלום גם השופט לא הבין על מה ולמה . ברור שאין אפא ואיפא . רוצים איך הגיע אנחנו רוצים דיווח מגיע לעם לדעת . לא בגלל הסיבה שהנאשם ביבי … אנחנו גם לא נשקוט לחקור את כל הפרקליטות ועל האזנות פאגסוס .הכל שוואי שוואי – לאט לאט.

  2. השמאלנים בלחץ והם נלחמים בכל הכלים שיש ברשותם שהם הטלוויזיה שהיא מונופול של השמאל, בית המשפט העליון ופקליטי המדינה – שכמעט כל היהודים נגעלים מהם מעריצות וגאוותם והולכת שולל את העם.

  3. מערכת המשפט היא עקומה מהיסוד !! "תופרים תיקים" בפרקליטות המדינה נגד אנשי ימין ואחר כך עושים נגדם הפגנות וקוראים להם עבריינים!! אין גבול לרשעות ולערצות כנגד כל מי שלא זורם עם השמאל הקיצוני !! הסוף שלכם קרוב. אתם המיעוט . רוב העם לא מסכים אתכם.

  4. אני מחזק ידיו של מר אייסמן אשר אביו עו"הד יוחנן
    שנפטר בדמי ימיו היה מלח הארץ ולד שנהגנו לשחק יחגיו
    ומילדי
    אחוזה חיפה וקרוב משפחתו של ידידיה סגל ז"ל
    שנרצח. המשך להצליח. ג. הכהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים