שיתוף
תגובות
חדשות » פרופ' לוי: "בוחנים להחמיר את ההגבלות"
תדרוך קורונה
מנכ"ל משרד הבריאות העריך כי בפברואר יתחילו לחסן את האוכלוסייה הצעירה בישראל • הוא הזהיר: "אנחנו מזהים את העלייה בכל המגזרים"
פרופ' חזי לוי | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מסר היום (חמישי) תדרוך בשידור חי על העלייה בתחלואה של נגיף הקורונה, בו הוא העריך כי אזרחים צעירים ובריאים בישראל יוכלו להתחסן נגד הנגיף כבר בחודש פברואר הקרוב.

פרופ' חזי לוי אמר בפתח נאומו כי "אנחנו מזהים את העלייה בכל המגזרים. בכל יום יש עוד 30 נפטרים כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה ו-100 חולים קשים חדשים. שיעור המאומתים הוא 6.2%".

לוי ציין כי "ישראל היא האלופה בעולם במספר המחוסנים ליום למאה אנשים. עד כה חוסנו כ-800 אלף אזרחי ישראל. גם שלשום וגם אתמול 150 אלף. היום אנחנו באותו קצב אך המספרים הסופיים יתעדכנו מאוחר יותר. כ-33% מהאוכלוסייה שמעל גיל 60 חוסנה ומסך כלל המתחסנים כ-80% הם בני יותר מ-60". הוא הסביר כי "ככל שיגיעו יותר משלוחים נוכל לפתוח את החיסונים ליותר אוכלוסייה".

מנכ"ל משרד הבריאות נתן סקירה על מוקדי חלוקת החיסונים ואמר כי "יש 257 תחנות חיסון שפרוסות ברחבי הארץ, ומחר נפתח עוד 70 תחנות. אנחנו הולכים יותר ויותר לערים קטנות יותר בפריפריה ובמגזר הערבי". לדבריו, המשרד בראשותו ימליץ על תהליך פתיחת המשק כשיהיו שניים וחצי מיליון אזרחים, רובם בסיכון, שמחוסנים נגד הנגיף.

פרופ' לוי התייחס גם למוטציה הבריטית: "באשר למוטציה שדיברנו עליה בשבוע שעבר היא עדיין כמובן קיימת ובמדינות אירופה ולא רק באנגליה. ההידוק והסגר הולכים ועולים באזורים שבהם המוטציה נפוצה. אנחנו במדינת ישראל מבקשים מכל השבים ארצה לתת בדיקות ולהיכנס לבידוד".

הפרופ' לוי התייחס לגבי המהלך הבריטי של חלוקת מנת חיסון ראשונה לכמה שיותר אנשים ואמר כי "חברת פייזר בנתה חיסון שאמור להינתן בשתי מנות. הראשונה – וכעבור 21 יום השנייה. שוחחנו על זה עם מדענים, גם מפייזר. הם לא יודעים לומר מה יעילות החיסון כעבור 21 יום מהמנה הראשונה. לא חשבנו לא לחסן את האוכלוסייה בחיסון השני ולמשוך את זה על מנת להרוויח עוד חיסונים לעוד אנשים. אנחנו סוברים שצריך לתת את החיסון בדיוק כפי שניתן בניסויים, שעל-פיהם ניתנה הרשאת ה-FDA".

לוי גם הזהיר כי "אנחנו עוקבים אחרי מדדי התחלואה ובוחנים להחמיר את ההגבלות – צמצום הלימוד, העובדים והתנועה. הכול כדי למנוע התקהלויות. הסגר מתוכנן לשבועיים, אם לא יקרה כלום נצטרך לחשוב ולהציע הידוק של ההגבלות".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב לסיור בעמדת חיסון של קופת החולים כללית בעיר טירה שבמשולש, ואמר כי הוא קיים 13 שיחות עם מנכ"ל פייזר וגם עם מודרנה. "הם אמרו שלשני החיסונים יש 95% הצלחה", אמר נתניהו. "זה בטוח, זה מגן ונותן למשפחה ולמדינה את ההגנה. כולם צריכים להתחסן – הבאנו אותם ליהודים, ערבים, דתיים וחילונים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים