שיתוף
תגובות
בריאות » פרויקטור הקורונה: "מומלץ לציבור לעטות מסכות במרחבים סגורים ולהתחסן"
לאור העלייה בתחלואה
פרויקטור הקורונה עדכן בדיון, כי ישנה מגמת עלייה בתחלואה בנגיף, וכי 97% מהחולים הקשים שאושפזו לאחרונה לא חוסנו או שהחיסון שלהם לא היה תקף
פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא | צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו

פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא קרא היום (חמישי) לעטות מסכות במרחבים סגורים ולהתחסן לקורונה, נוכח העלייה בתחלואה הקשה בנגיף. בדיון היערכות לקראת תחלואת החורף בהשתתפות בכירי משרד הבריאות בקריה בתל אביב, עדכן זרקא כי הווריאנט הדומיננטי כעת הוא אומיקרון, וכי גם תחלואת השפעת נמצאת בעלייה.

לדבריו, הנתון החשוב ביותר הוא מספר החולים הקשים שעלה לאחרונה מ-5-3 חולים חדשים ל-30 חולים קשים חדשים. כמו כן, בקרב 470 החולים הקשים שהתאשפזו בבתי החולים בחודש האחרון, רק 3% היו בעלי חיסון בתוקף, בעוד שיתר 97% לא היו מחוסנים כלל או שהחיסון שלהם כבר לא היה בתוקף.

עוד מבחזית החדשות

לדברי זרקא "אנחנו חוששים שבחורף הקרוב יהיו גלים גבוהים גם של שפעת וגם של קורונה". "ככל שהגלים יהיו גבוהים לא תהיה ברירה אלא לצמצם פעולות לא דחופות כדי להטות כח אדם לחולים. לקחי הקורונה מלמדים אותנו שצריך יותר משאבים למערכת הבריאות".

למרות זאת הוא הדגיש כי "אין לנו שום מחשבות על הגבלות, גם מול טיולים ומדינות בחו"ל  אנחנו בעידן של אחריות אישית". עוד הוסיף הפרויקטור כי ההחלטה על סגירת המשל"ט ומפקדת הקורונה התקבלה לפני הרבה זמן ומגובה בהחלטת ממשלה, וכי עד ה-31 לינואר שר הבריאות החדש יוכל לקבל החלטה כיצד לפעול בהתאם לנתונים שיצטברו.

במקביל לעלייה בתחלואת הקורונה, נמשכת גם העלייה בתחלואת נגיף השפעת. על פי נתוני משרד הבריאות, מתחילת חודש אוקטובר השנה ועד לשבת האחרונה דווחו 696 מאושפזים עם אימות לשפעת, מתוכם 229 מאושפזים בשבוע האחרון. מדובר על עלייה של 31% במספר המטופלים המאושפזים עם הנגיף ביחס לשבוע שעבר.

נכון ליום שני האחרון חוסנו 15.2% מכלל מבוטחי קופות החולים בישראל לעומת 14.4% בשבוע הקודם, ומשרד הבריאות קורא לכלל הציבור להתחסן, בדגש על אוכלוסיות בסיכון.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים