שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פרויקטור הקורונה: "יש כ-25 חולים קשים חדשים מדי יום"
פרופ' סלמאן זרקא קיים תדרוך זאת על רקע העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה, לדבריו "מספר הנדבקים החדשים לא משקף את המציאות – אנחנו מוטרדים מעלייה נוספת בתחלואה"
פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא | צילום: לע״מ

בתדרוך לעיתונאים על רקע העלייה במספר חולי השפעת והקורונה, אמר היום (רביעי) פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא כי "מספר הנדבקים החדשים בקורונה לא משקף את המציאות, ולכן הנתון שאפשר להתייחס אליו הוא מספר החולים הקשים".

לדעת זרקא, הסיבה שמספר הנדבקים החדשים אינו אמין היא העובדה שנדבקים רבים אינם עוברים בדיקת PCR רשמית, ולכן המערכת לא יודעת על קיומם. לדברי פרופ' זרקא "אנחנו מוכוונים לאוכלוסיות הסיכון בעזרת הכלי הכי טוב שיש, והוא החיסון. אנחנו קוראים לבני ה-65 ומעלה להתחסן. אנחנו מדברים על האחריות האישית וקוראים לכולם לשמור על ההורים".

עוד מבחזית החדשות

פרופ' זרקא הבהירכי הוא אינו מתייחס לעלייה בתחלואת הקורונה כאל גל נוסף, למרות זאת, "יש שלושה חולים קשים חדשים מדי יום, מדד החולים הקשים הוא הנתון שאנחנו יכולים להסתכל עליו. אנחנו מוטרדים מעלייה נוספת בתחלואה, גם של קורונה וגם של שפעת. 

"הקורונה היא מחלה מידבקת שיש לה חיסון. זו עוד מחלה שמערכת הבריאות יודעת לנהל אותה, לטפל בה, ולא צריך שליטה מרכזית כמו פרויקטור ומפקדת אלון. כשזה היה אירוע לאומי שהוביל לסגירת נתב"ג, היה צורך בכך. כיום אפשר להגיד לקופות החולים, "ישנה עוד מחלה, טפלו בה, כמו שאתם יודעים לעשות בדיקות שפעת", כשאני מדבר על נרמול, זה לא אומר שהמחלה נעלמה, אלא שנסתכל עליה ברמה הארגונית". 

במערכת הבריאות טוענים כי רבים מאלו שהתחסנו בעבר נגד הקורונה, כבר לא מוגנים בכלל. מנתוני משרד הבריאות עולה כי רוב בני ה-60 ומעלה בחרו שלא לקבל עד כה את החיסון המותאם לנגיף האומיקרון שהוצע לציבור לפני כחודשיים, ועד כה התחסנו בחיסון זה רק 276 אלף איש מקבוצת הגילים הזו מתוך 1.58 מיליון, שהם 21% בלבד. בנוסף, אמרו במערכת הבריאות שכל החולים הקשים שמאושפזים עכשיו הם מעל גיל 50.ל-75% אין חיסון בתוקף, ו-16% לא התחסנו בכלל. 

על פי נתוני משרד הבריאות, קרוב ל-5.5 מיליון ישראלים קיבלו עד כה שתי מנות לפחות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים