שיתוף
תגובות
כלכלה » פרוטה לפרוטה: מיזם "עיגול לטובה" שוב שיאי תרומות
יותר מחצי מיליון בעלי כרטיס אשראי בישראל תורמים דרך קבע לעמותות סיוע באמצעות מיזם "עיגול לטובה" | בשנה האחרונה גייס המיזם יותר מ־20 מיליון שקלים
מטבעות | צילום: דוברות המשטרה

עמותת "עיגול לטובה", המשתמשת בעיגול סכומי קנייה כלפי מעלה ככספי תרומות, הגדילה בשנה שעברה את מספר העמותות הרשומות אצלה בפלטפורמה שלה מ־230 ל־245. כך עולה מדו"ח שנתי שפרסמה העמותה ופורסם במעריב.

מהדו"ח עולה, כי על אף חוסר היציבות הכלכלית, נרשמה אשתקד עלייה של 9.5% בסך התרומות השנתי של הישראלים באמצעות "עיגול לטובה". בסך הכול נאסף בשנה שעברה סכום שיא של 20,052,619 שקלים, לעומת 18,257,802 שקלים שנאספו ב־2021. מאז הקמתה של העמותה לפני 13 שנה, נאסף בעזרתה סכום מצטבר של יותר מ־114 מיליון שקלים עבור יותר מ־230 עמותות בישראל.

עוד מבחזית החדשות

ב־2022 נרשמה עלייה של 12.5% במספר הישראלים שתרמו לעמותות הקרובות לליבם, ובסך הכול הצטרפו במהלך השנה מעל ל־57 אלף "מעגלים לטובה" חדשים. מספר כרטיסי האשראי הרשומים ב"עיגול לטובה" עמד בסוף 2022 על כ־515 אלף כרטיסים.

מפילוח התחומים המועדפים על המעגלים הישראלים עולה כי הכסף שנתרם בשנה האחרונה נתרם במקום הראשון לבריאות ותמיכה בחולים – 31%, במקום השני: סיוע לאנשים עם מוגבלות – 15%, במקום השלישי: נוער בסיכון – 12%. בנוסף, נתרמו כספים עבור הגנת הסביבה ובע"ח – 9%, אזרחים ותיקים – 8%, נשים במצוקה – 5%, רווחה – 4%, חינוך – 4%, סובלנות וזכויות אדם – 3% ותרבות – 3%.

עשרת יעדי התרומה המובילים בשנת 2022 היו העמותות גדולים מהחיים, תנו לחיות לחיות, להושיט יד, עזר מציון, אלו"ט, כן לזקן, לתת, אביב לניצולי השואה, מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה ועמותת עלם לנוער וצעירים בסיכון.

עוד מבחזית החדשות

הכסף הנתרם מועבר לעמותות הנבחרות על ידי התורם, כשהוא יכול לבחור עד שלוש עמותות או שלושה תחומים, והעמותות עצמן עוברות תהליך קפדני שמבטיח שקיפות.

שלומי צדקי, מנכ"ל "עיגול לטובה", אמר בתגובה כי: "עיגול לטובה פועלת לחולל שינוי בתרבות הנתינה והתרומה למטרות חברתיות באמצעות מנגנון חכם, המאפשר לכל אזרח לתרום מעט, אבל להשפיע בצורה ניכרת על עיצוב פניה של החברה. כל זאת, בפעולה פשוטה, באמצעות כרטיס האשראי או דרך השכר. אנו קוראים לאזרחים נוספים לקחת חלק ולהצטרף למעגל הנתינה, כי מסתבר שכסף קטן יכול לחולל שינוי גדול".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים