שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פיצוי ענק לצעיר חרדי שסובל מחרשות כתוצאה מאבחון לקוי
הרופא חשב שהבחור סובל ממים באוזניים אך לאחר כמה ימים התברר כי הוא איבד את שמיעתו | קופת החולים הגיעה להסכם פשרה תמורת פיצוי של 450 אלף שקל
רופא אילוסטרציה | צילום: FREEPIK

הרופא שבחן את י' במרפאת האף אוזן גרון של קופת החולים הידועה לא חשב שמדובר במקרה יוצא דופן. הוא אפילו לא התאמץ לבדוק מעבר לבדיקה שטחית רגילה והמליץ על שימוש בתרסיס המסייע במקרה של הצטברות נוזלים באוזן. הוא חשב שזה מה שגורם למטופל את התחושות עליהם התלונן שכללו ירידה בשמיעה ותחושת אטימות באוזן. את הביקור הבא הוא ביקש לקבוע רק לאחר סיום השימוש בתרסיס.

זה לא ממש עזר לי' שמצא את עצמו כעבור שלושה שבועות שוב בחדר הרופא. הפעם הפנה אותו הרופא לבדיקה במכון שמיעה כשהוא עדיין עומד על אבחנתו שמדובר בהצטברות נוזלים ולא דבר מה מעבר לכך, וודאי שלא במשהו שמהווה סיכון ליכולת השמיעה של המטופל לטווח הארוך.

ויהי ממחרת, בסיום ביצוע הבדיקה במכון השמיעה מאובחנת אצל י' ירידה עצבית חמורה באוזן עליה התלונן. י' מיהר לשוב אל רופא הא.א.ג. שחזר בו על אתר מאבחנתו המקורית, אותה אבחנה בגינה לא שלח את י' לטיפול אלא הסתפק בתרסיס, ושיגר אותו במהירות לחדר מיון בשל ירידה חמורה בשמיעה.

גודל השבר התברר רק בבית החולים. הטיפול בו נעשה באמצעות סטרואידים דרך הפה כאשר הובהר לו כי סיכויי ההצלחה נמוכים בשל זמן ההגעה המאוחר, שבועות ארוכים אחרי שהתחיל לחוש במחושים וטופל רק באמצעות תרסיס נגד הצטברות נוזלים. גם שש שבועות של טיפול באשפוז יום לא הועילו וי' נותר עם ליקוי שמיעה ניכר, טנטון תמידי ומחוסר בשיווי משקל. 

עוד מבחזית החדשות

אי אפשר לתאר את עוצמת הכאב ועגמת הנפש כתוצאה ממצב זה, כאשר ברור שאם הרופא היה מגלה מעט יותר מקצועיות ובודק לעומק את הטענות ולא מסתפק רק באבחנה חיצונית של נוזלים שמתברר כי כלל לא היו, הרי שסיכויי ההחלמה היו גבוהים מאוד ויתכן שכעבור תקופה קצרה חוש השמיעה היה חוזר לקדמותו במלואו. המצב הזה השפיע עמוקות גם על מצבו הנפשי של י'.

המקרה המצער שהגיע לשולחנו של עו"ד נתנאל רוט טופל על ידי הצוות המקצועי במשרד שנדהם מעומק הרשלנות וחומרת התוצאה ועד מהרה הוגש כתב תביעה נגד קופת החולים לבית המשפט בצירוף חוות דעת רפואיות של מומחה לא.א.ג. בכתב התביעה נדרשה קופת החולים לפצות את י' על כלל הנזקים העקיפים והישירים שנגרמו לו כתוצאה מהרשלנות של הרופא המשתייך לקופת החולים. לאחר הגשת כתב ההגנה מטעם קופות החולים, המליץ בית המשפט לפנות להליך גישור בסיומו הגיעו הצדדים להסדר פשרה שאושר על ידי בית המשפט, במסגרתו פוצה י' בסכום של 450 אלף שקל על כלל הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהרשלנות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים