שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ נגד לפיד: "רוצה מלחמת אחים"
סמוטריץ' תקף בחריפות את לפיד "הכריז מלחמה על מדינת ישראל" | לפיד בתגובה: "מי שרוצה למנוע מלחמת אחים לא מקדם חקיקה חפוזה ואלימה שקורעת את העם לגזרים"
יו"ר עוצמה יהודית בצלאל סמוטריץ' | צילום: דוד וייל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם אמש (ראשון) במלון רמאדה בכנס "מנהיגים בשטח" של מפלגת "הציונות הדתית". השר תקף בחריפות את ראש האופוזיציה יאיר לפיד, והאשים אותו שאינו מעוניין בהידברות. לדברי סמוטריץ' "הוא הכריז מלחמה על מדינת ישראל, הוא רוצה להביא למלחמת אחים חלילה. לפיד מחבל בכוונת מכוון בכל סיכוי להידברות סביב הרפורמה".

עוד הוסיף סמוטריץ' "לפיד לא מעוניין בהסכמה רחבה, הוא לא מעוניין למנוע קרע. הוא רוצה לייצר כאוס במדינת ישראל בתחום הכללי, וגם בתוכנו. הוא פשוט לא מצליח להתגבר על ההפסד בבחירות. ליאיר לפיד אכפת רק מיאיר לפיד, ואינטרסים צרים וזולים גורמים לו לפעול כדי להתסיס ולייצר פילוג".

בהמשך דבריו תקף לפיד את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק: "מליאת הכנסת תאשר מחר ברוב גדול בקריאה ראשונה את החלק הראשון של הרפורמה לתיקון מערכת המשפט. זו תחילת הדרך להשיב לעם את ההכרעה על גורלו, מה שנלקח מאיתנו הצדקה לפני 30 שנה בידי אהרון ברק וחבריו בעליון".

"זה יום מרגש עבורי באופן אישי, אני עוסק בסוגיה הזאת הרבה מאוד שנים. אנחנו קיבלנו את אמון הציבור בבחירות. מחר, היא תקבל גם את אמון הכנסת בקריאה ראשונה", אמר סמוטריץ' בנאומו. "חשוב לי לומר, אני וגם אתם, מגבים את שמחה ב-100%, סומכים עליו, עומדים מאחוריו ויודעים שהוא מנווט את הספינה הזו במקצועיות ובחוכמה".

עוד אמר סמוטריץ': "חלק מהחששות נשענים על דיס-אינפורמציה ועל קמפיין תבהלה כאילו מדובר בקץ הדמוקרטיה. אני שומע את החרדות של בכירים מפני הכלכלה. אני מנהל, ויש כמה פורומים של שיח ושל הידברות. אפשר להזכיר לטובה את כוונות הנשיא להוביל הידברות, ואגב, את ההודאה שלו שהמצב הנוכחי מקולקל, שהדמוקרטיה הישראלית זקוקה לתיקון".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברי סמוטריץ' וכתב: "מי שרוצה למנוע מלחמת אחים לא מקדם חקיקה חפוזה ואלימה שקורעת את העם לגזרים. בצלאל, אתה כבר לא נער גבעות עם פחי בנזין. בתפקידים בכירים עדיף לא להיכנס לפאניקה כל כך מהר, ולא להאשים אחרים בנזקים שאתה גורם לא אותי ולא את הממשל האמריקני".

עוד מבחזית החדשות

"מי שרוצה למנוע מלחמת אחים לא מקדם חקיקה חפוזה ואלימה שקורעת את העם לגזרים. אני הראשון שהציע ללכת להדברות אצל הנשיא", המשיך לפיד. "במקום לעצור ולדבר אתם רצים בלי ברקסים עם חקיקה מטורפת שפוגעת בכלכלה, פוגעת בביטחון, מרסקת את אחדות העם. במשמרת שלך, בגלל הפעולות שלך, ההיי-טק מתפרק והכסף בורח מישראל. אני מציע שבמקום להתעסק כל היום ביצהר ובבג"ץ, תעשה משהו בשביל לרסן את יוקר המחיה כי גם הבוחרים שלך לא גומרים את החודש".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיך במאמציו להגיע להידברות ערב ההצבעה: "מכל השיחות שניהלתי עם כלל צידי המפה, כולל מנהיגים מהקואליציה ומהאופוזיציה, עולה כי על בסיס העקרונות שהצעתי בשבוע שעבר ניתן לייצר הסכמות תוך פרק זמן קצר יחסית. אפילו כמה ימים. לא שנים וגם לא חודשים. אני קובע חד משמעית, מתוקף ניסיוני ותפקידי,- אנחנו יכולים להגיע להסכמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים