שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' במכתב לארבל: "אין שום הצדקה בעולם להעדיף רשויות ערביות"
הממשלה הקודמת התחייבה להעביר כספים לרשויות הערביות, וכעת שר האוצר הקפיא את ההעברה | עימות נרשם בין שר האוצר לשר הפנים
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ | צילום: שלומי אמסלם - לע"מ

ראש המל"ל צחי הנגבי המליץ לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאפשר את העברת הכספים לעידוד ההשכלה הגבוהה במגזר הערבי במזרח ירושלים, מטעמים ביטחוניים. סמוטריץ' סירב וטען: "מדובר בכסף פוליטי שניתן לדרישת רע"מ ועבאס בממשלה הקודמת ואין לו שום הצדקה מקצועית"

בעקבות כך פרץ עימות בין שר האוצר לשר הפנים משה ארבל. היום (שני) השיב שר האוצר למכתבו של שר הפנים לגבי הכספים הללו.

עוד מבחזית החדשות

במכתבו כתב שר הפנים כי: "בימים אלו, כאשר תקציבי מענקי האיזון והפיתוח אמורים להיות מחולקים לרשויות המקומיות, אני קורא לך לאפשר לשחרר את התקציבים גם עבור הרשויות המקומיות הערביות. מדובר בסך כולל של 200 מיליון ש"ח עבור התקציב השוטף ועוד 100 מיליון ש"ח עבור מענקי הפיתוח ופרויקטים לפיתוח כלכלי ברשויות הערביות".

סמוטריץ' הגיב על המכתב וכתב כי: "בעיה שקיימת בתקציבים הללו היא שהם עוברים פעמים רבות לארגוני פשע וטרור שהשתלטו על המכרזים והתקציבים ברבות מהרשויות הערביות". "כפי שבוודאי ידוע לך, עד כה לא קיים שום מנגנון שעוקף את המכרזים הללו, בוודאי במה שנוגע לתקציבי הרשויות השוטפים כדוגמת המענק הזה. מכרזי פינוי אשפה, גינון, הסעות וכד' שמקורם בתקציבי הרשויות השוטפים מבוצעים על ידי הרשויות עצמן, וכאמור, מגיעים פעמים רבות מידי לידי גורמי פשיעה וטרור, והללו פוגעים בביטחון האישי של כולנו, יהודים וערבים כאחד, מדכאים את הכלכלה בחברה הערבית ומעמיקים את השחיתות".

עוד כתב סמוטריץ' לארבל: "אנשי החשב הכללי בשיח עם אנשי המקצוע במשרדך בכדי למצוא לך מענה ואולם עד כה לא זכינו לשיתוף פעולה ולא נמצא המנגנון שיוודא את מימוש תקציבי הרשויות השוטפים למטרותיהם".

לטענת סמוטריץ' "הרשויות הערביות מקבלות את מענק האיזון שנועד לסייע לרשויות חלשות בדיוק כמו כל רשות אחרת במדינת ישראל ועל בסיס קריטריונים שוויוניים", כתב, וביצע השוואה מתבקשת לרשויות היהודיות המוחלשות, "אין ולא הייתה שום הצדקה בעולם להעדיף עוד יותר את הרשויות הערביות ולתת רק להן מענק מיוחד שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות".

עוד מבחזית החדשות

בהמשך המכתב, התייחס סמוטריץ' למתיחות היחסים במשרד במהלך כהונת הממשלה הקודמת: "בניגוד לאמור במכתבך, גורמי המקצוע במשרד האוצר סבורים שאין לתקציב הזה שום הצדקה מקצועית. הם התנגדו לו בממשלה הקודמת והוא הועבר בניגוד לעמדתם (פעולה לגיטימית כמובן כשלעצמה, לממשלה מותר לקבוע מדיניות הגם שהיא מנוגדת לעמדת גורמי המקצוע שונים, אבל מה לעשות שהמדיניות שלי וסדרי העדיפויות התקציביים שלי שונים).

"תקציב המדינה הוא משאב מוגבל וקביעת סדרי העדיפויות התקציביים משקפת תפיסת עולם ערכית וחברתית", כתב שר האוצר לשר הפנים, "סדרי העדיפויות של הממשלה הלאומית שלנו, שלי כשר האוצר ואני משוכנע שגם שלך כשר הפנים, שונים משל ממשלת השמאל הקודמת ואנחנו לא צריכים להתנצל על כך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים