שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סין פתחה מחדש את גבולותיה: מבקרי מדיניות הקורונה נענשים
סין סגרה חשבונות מדיה חברתית של יותר מאלף מבקרי מדיניות קורונה של הממשלה, על רקע הסרת המגבלות | הונג קונג מתכננת היום לפתוח מחדש את מעבר הגבול עם סין
קורונה בסין | צילום: Graeme Nicol, שאטרסטוק

על פי דיווחים, סגרה סין חשבונות מדיה חברתית של יותר מאלף מבקרי מדיניות קורונה של הממשלה, על רקע פתיחת הגבולות והסרת מגבלות הקורונה אחרי שלוש שנים. הפלטפורמה הפופולארית Sina Weibo דיווחה כי טיפלה ב-12,854 הפרות מדיניות, כולל של מומחים, אקדמאים ועובדי בריאות והחרימה 1,120 חשבונות.

המפלגה הקומוניסטית השלטת בסין, סומכת על הקהילה הרפואית הסינית, שתצדיק את מהלכי הממשלה בתקופת הקורונה, כולל הסגרים, הבידודים והבדיקות המוניות שפסקו כולם באופן פתאומי בחודש שעבר, מה שגרם לגל הידבקויות חסר תקדים ברחבי המדינה.

עוד מבחזית החדשות

מחברת Sina Weibo נמסר כי "החברה תמשיך לחקור ולנקות תכנים לא חוקיים ולייצר אווירה קהילתית הרמונית וידידותית בעבור מרבית המשתמשים".

סין מתמודדת על גל קורונה בלתי נשלט במרבית הערים במדינה, בתקופה העמוסה ביותר, שבה מיליוני סינים נוסעים הביתה לכבוד ראש השנה הסיני. ההתפרצות הובילה לעומס חסר תקדים בבתי החולים ועל פי דיווחים, משפחות שורפות את גופות יקיריהן ברחוב בשל חוסר מקום בבתי הקברות.

משרד התחבורה בסין, קרא לנוסעים ביום שישי לצמצם נסיעות והתאספויות, בעיקר של אנשים מבוגרים, נשים בהריון וילדים קטנים, או אנשים עם מחלות רקע. אנשים התבקשו לעטות מסכות בתחבורה הציבורית ולשים לב להיגיינה אישית.

למרות זאת, סין ממשיכה עם התוכנית לבטל את בידוד החובה לזרים שנכנסים למדינה. בבייג'ינג מתכננים לבטל החל מה-13 בפברואר, את הדרישה מהסטודנטים שמחויבים להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לקמפוס, תלמידי בתי הספר יחויבו לשוב ללימודים בכיתות, אף שיוכלו לחזור לשיעורים מקוונים במקרה של התפרצות חדשה.

עם זאת, העובדה שממשלת סין אינה חושפת את הנתונים האמיתיים של הנדבקים והמתים במדינה, החליטו ממשלות ברחבי העולם להטיל מגבלות על נוסעים המגיעים מסין. ארגון הבריאות העולמי (WHO) הביע חשש לגבי היעדר הנתונים מסין, ואילו ארצות הברית דורשת בדיקה שלילית 48 שעות לפני הכניסה למדינה.

עוד מבחזית החדשות

היום דיווחה נציבות הבריאות הלאומית של סין על 10,681 מקרים חדשים, ובסך הכל, 482,057 מקרים במדינה כולה. מקרי המוות שדווחו הגיעו ל-5,267. ארצות הברית העריכה כי יותר ממיליון בני אדם מתו מבין 101 מיליון הנדבקים.

הונג קונג מתכננת לפתוח היום מחדש את מעבר הגבול היבשתי שלה עם סין, ולאפשר לעשרות אלפי בני אדם לחצות את הגבול מידי יום ללא בדיקות קורונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים