שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו בפתיחת אירועי יום הזיכרון: "אחים לפעמים מתווכחים, אבל תמיד תלויים זה בזה"
רה"מ פתח היום את טקס יום הזיכרון בבית יד לבנים בירושלים, זמן קצר לאחר פיגוע הדריסה בעיר ואמר: מזכיר לנו שארץ ישראל ומדינת ישראל נקנו ונקנות בייסורים
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון בבית יד לבנים בירושלים לפיגוע הדריסה שהתרחש במרחק של פחות מקילומטר משם, ואמר כי "לא רחוק מכאן, נעשה ניסיון נוסף לרצוח את אזרחי ישראל. הפיגוע הזה, במקום הזה וברגע הזה, מזכיר לנו שארץ ישראל ומדינת ישראל נקנו ונקנות בייסורים רבים".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, אמר נתניהו, שברקע נשמעו קולות של סירנות מזירת הפיגוע "הפיגוע הראשון היה לפני למעלה מ-160 שנה, ורבים באו אחריו בתקווה שהם יוכלו לנו ויעקרו אותנו מכאן. הקמנו מדינה לתפארת עם צבא וזרועות ביטחון לתפארת, אבל במחיר קורע לבבות".

לאה עוזיאל, אימו של החייל גבי עוזיאל שנפל בפעילות בג'נין, נאמה בשם המשפחות השכולות וקראה לאחדות ביום הזיכרון על אף המחלוקות. "יום הזיכרון השנה איננו כבכל השנים. רבו המחלוקות בעם, ואנחנו המשפחות השכולות, נקלענו שלא בטובתנו לעין הסערה. בנינו ובנותינו נפלו – ימין ושמאל, דתיים וחילוניים, בני קיבוצים ומתנחלים, תושבי המרכז והפריפריה והציבור הישראלי כולו. אנחנו, בני המשפחות השכולות, נותנים כוח אלו לאלו במשך השנה כולה. כוח הנובע מן המאחד בינינו ולא מן המפלג", אמרה "תמיד אנחנו זוכרים כי אנשים אחים אנחנו. וגם היום, כמו בכל יום, מוטלת על כולנו כאחד האחריות הבלתי מתפשרת לוודא שמותם של אלו על קיומה של מדינת ישראל לא היה לשווא".

גם ראש הממשלה נתניהו קרא להתאחד ביום הזיכרון ואמר: "אחדות בשמם ולמענם של חללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה. השנה, אחרי שאיבדנו זוגות של אחים ואחיות נפלאים, תחושת היותנו אחים צריכה להתחדד, וחייבת להתחדד ביתר. כן, אחים! לפעמים מתווכחים לפעמים מתרגזים ולפעמים גם מתרחקים. אבל תמיד, בכל מצב, תלויים זה בזה".

עוד הוסיף נתניהו: "אחיי ואחיותיי למשפחת השכול, כולנו חשים בעוצמת התוגה המציפה את הנפש וייסורי האובדן שחותכים בבשר החי. אנחנו נופלים וקמים, צונחים וצומחים וחוזר חלילה. גם בחלוף השנים הכאב אינו בר חלוף. כמה היינו רוצים לומר לאהובי נפשנו את הדברים שלא הספקנו לומר להם, מילה, ליטוף, חיבוק. אבל ברגעי השכול והקושי, מושטת אלינו יד העם שנותן כוח עצום".

גם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה התייחס לפיגוע בנאומו ואמר "גם היום יש מי שעדיין לא הסכימו עם הרעיון של מדינה יהודית ומוכנים לעשות הכול כדי לפגוע בה. הידיעה הזאת היא תזכורת כפולה ומהדהדת", אמר. "ראשית לכך כי אויבים יש לנו רק מחוץ לעם ישראל, ושנית לחשיבות שבאחדות שבזכותה יכולנו לאויבינו. היום, ביום הזה במיוחד, אנו מישירים מבט על המחיר ששילמנו ובעיקר אתן שילמתן, המשפחות השכולות, עבור מדינת ישראל, עבור הבית שלנו. ידענו שארץ ישראל נקנית בייסורים, אך לא ידענו כמה קשים הם יהיו".

מחר יתחדשו אירועי יום הזיכרון בשעה 08:30, אז ייערך טקס הקראת שמות חללי מערכות ישראל בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל. בשעה 11:00 תישמע צפירת דומייה בת שתי דקות, ולאחר מכן ייפתח טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל בהיכל הזיכרון, לצד הטקסים בבתי העלמין ואתרי ההנצחה ברחבי הארץ. בשעה 13:00 יתקיים טקס הזיכרון לחללי פעולות האיבה במתחם האנדרטה לזכר חללי פעולות האיבה בהר הרצל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים