שיתוף
תגובות
חדשות » נשיא בואינג הצבאי: "עיתוי מסירת מטוסי התדלוק תלוי בממשל האמריקאי"
נשיא בואינג לתחום הצבאי נפגש עם רה"מ נתניהו כדי לקדם עסקה במסגרתה תרכוש ישראל 25 מטוסי F-15 ומטוסי תדלוק לטווחים ארוכים | מועד אספקה: 2025
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנכ"ל בואינג העולמי טד קולברט | צילום: קובי גדעון - לע"מ

הבוקר (שני) נפגש עם עיתונאים, הנשיא הצבאי של חברת בואינג האמריקנית טד קולבר. זאת לאחר שאתמול נפגש קולבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע עסקת ענק לרכש מטוסי קרב מסוג אף-15 ומטוסי תדלוק מסוג KC-46. קולבר נשאל האם יש סיכוי להקדים את לוחות הזמנים של מסירת מטוסי התדלוק לחיל האוויר הישראלי, על רקע הפרסומים זרים שהאיראנים העשירו אורניום לרמה של 84%. קולבר השיב כי חברת בואינג עובדת מול הממשל ארה"ב, ותעשה כל מה שיידרש כדי לספק את המטוסים במהירות האפשרית.

נכון לרגע זה, תאריך אספקת מטוסי התדלוק לטווחים רחוקים, הוא שנת 2025. קולבר הוסיף כי הוא "יודע בביטחון שהצוותים שלנו עובדים כדי לוודא שנעמוד בכל ההתחייבויות. אני לא מתכוון להרחיב על לוחות הזמנים".

עוד אמר קולבר, במעמד נשיא בואינג ישראל האלוף במיל' עידן נחושתן, כי עניין לוחות הזמנים למסירת מטוסי התדלוק תלוי בממשל האמריקאי ובכך רמז כי חברת בואינג גמישה בנושא. קולבר התייחס לפרסומים אודות תקלות במטוס, ודחה את הטענות כשאמר כי "99% מהמטוס מוכן, הוא יימסר בזמן". חיל האוויר הישראלי הזמין ארבעה מטוסי תדלוק חדשים עם אופציה לארבעה נוספים.

נשיא בואינג הצבאי קולבר התייחס למטוסי ה-אף-15 ia החדישים ואמר כי מדובר במטוס קרב שמסוגל לשאת הכי הרבה חימוש. חיל האוויר מעוניין ב-25 מטוסים עם אופציה ל-25 מטוסים נוספים. .

המטוס מסוגל לשאת 16 טילי אוויר-אוויר ולשמש כמעין כיפת ברזל מעופפת הרחק מגבולות ישראל, הרבה לפני שהם מגיעים למרחב האווירי בארץ. גורמים בחיל האוויר מתכננים לשלב אלקטרוניקה אווירית תוצרת כחול-לבן במטוס. המטוס לא מוגדר כחמקן כמו ה F-35, אך יש לו יכולות גילוי ותקיפה ייחודיות שמהוות יתרון על פני האף-35.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (עם נשיא בואינג לענייני צבא וחלל טד קולברט, בפגישה השתתף גם נשיא בואינג ישראל אלוף מיל. עידו נחושתן.

עוד מבחזית החדשות

השניים דנו בעסקאות ביטחוניות ובשיתופי פעולה עתידיים של בואינג בישראל. בשיחה עלו נושאי עתיד התעופה והחלל בעולם ושיתופי פעולה בין בואינג לבין התעשיות הביטחוניות הישראליות.

בפגישה ההשתתפו ראש המל"ל צחי הנגבי, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, נשיאת פיתוח עסקי בבואינג היידי גרנט וסגן נשיא בואינג ישראל תא"ל מיל. אבי ברבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים