שיתוף
תגובות
לאישה » קו פתוח » נטיית הכתב מלמדת בין היתר, על הגישה לזולת ולחברה
קו פתוח
הכתב שלך נוטה ימינה? או אולי שמאלה? ובאיזו זווית? ומה זה מלמד עלייך? בואי לאבחן את עצמך בקטנה
גרפולוגיה, כתיבה | צילום: Mariia Kalinichenko, שאטרסטוק

ניתן להבחין בזווית ימנית, בזווית ישרה ובזווית שמאלית, עם דרגות ביניים ביניהם. המדידה נעשית מבסיס השורה באמצעות מד זווית.

  • אם האות מצויה בטווח 35 – 75 מעלות – הכותב בעל זווית ימנית.
  • אם האות מצויה בטווח 75 – 95 מעלות – הכותב בעל זווית ישרה.
  • אם האות מצויה בטווח 95 – 140 מעלות – הכותב בעל זווית כתיבה שמאלית.
  • אם האות בטווח פחות מ-35 מעלות -זווית ימנית חדה מאוד או האות בטווח יותר מ140 מעלות -זווית שמאלית קהה מאוד – נדיר.

זווית הכתיבה מושפעת מאופן אחזקת העט ומעוצמת מתח שרירי היד הכותבת. ככל שהכתיבה משוחררת יותר הזווית תהיה ימנית יותר. הזווית הימנית היא השכיחה ביותר בקרב כותבי ידי ימין והקלה ביותר לביצוע מבחינתם. אצל הכותבים ביד שמאל, הכתב נעשה שמאלי ולכן נחזיר לטובת השמאליים 10 מעלות ימינה. לכן, אם הכותב אובחן כבעל זווית כתיבה ישרה, בת 90 מעלות, ונודע לנו שהוא כותב ביד שמאל, נחשיב את כתב ידו כבעל זווית כתיבה ימנית.

ככל שהכתב נוטה יותר ימינה, הנטייה לסיפוק צרכים חברתיים, משמעותית יותר.

זווית כתיבה ימנית, כמו בכתב ידך, שרה, מעידה על שחרור הרגש והתנהלות ספונטנית. מייצגת מוחצנות, את מפנה את מרצך ואת תחומי התעניינותך, החוצה, לחברה. כתב ידך זורם לכיוון הזולת, החוץ, העתיד… יש לך כושר להתאים את עצמך לסביבה מבלי לאבד מייחודיותך ועצמאותך. את פועלת ביעילות ובמסירות למען מטרותייך ובשביל אחרים.

ובדרך כלל, אנשים אשר כותבים בזווית ימנית יהיו יותר פתוחים, טובים בניהול משא ומתן וביצירת קשרים חברתיים, פעילים, רגשניים, אנשים שייטיבו לטפל באנשים אחרים או ייטיבו בעבודה מול אנשים. לעומתם, אנשים הכותבים בזווית שמאלית, הם אנשים יותר סגורים, מופנמים, עצורים, קשה להם ליצור קשר עם החברה.

גם אנשים הכותבים בזווית ישרה, הם בעלי נטייה למופנמות, אצלם השכל שולט על הרגש, הם הגיוניים ובעלי שליטה עצמית וחוש בקורת, שיכול לעיתים לגרום לקשיים חברתיים. זווית כתיבה משתנה מעידה על הימצאות בפרשת דרכים, חוסר עצמאות וחוסר בטחון.

שרה, את כותבת בזווית ימנית, בתנועה מהירה וספונטנית, ניכר שאת אשה מלאת חיות, יש לך תמיד מה לעשות ואת עושה בשמחה והתלהבות, את מתמודדת עם מציאות חייך ומפתחת את כישורייך. מאחלת לך שתזכי להגשים את רצונותייך הטובים ושאיפותייך בהצלחה רבה.–

רוצה לקבל אבחון גרפולוגי ולגלות דברים חדשים על עצמך? כתבי על דף A4 חלק ולבן, כ-20 שורות וחתימה, שלחי למייל [email protected] וצייני גיל, מין, ויד כותבת (ימין או שמאל), ואולי בשבוע הבא יופיע כאן הכתב שלך. שימי לב: בבמה זו באפשרותנו להתייחס לכתב אחד בלבד בכל פעם. ניתן לקבל ייעוץ והכוונה פרטנית במייל מכון 'קו הנפש'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים