שיתוף
תגובות
דעות » נאמנות באמונה – יש דברים שאי אפשר לזגזג בהם
רגע לנפש
אי אפשר לשחק עם אמונה, פעם להאמין ופעם לא • אמונה היא גם המושג כפשוטו אבל גם אמונה בעצמי • והכי חשוב: תמיד לקום ולנסות שוב
אמונה | צילום: KieferPix, שאטרסטוק

הבניה האישית שלנו תלויה הרבה מאוד באמונה. אני לא מתכוונת להכרזה המוכרת והאוטומטית שיוצאת לנו מהפה: ברור שאני עדיין מאמין. טוב, ברור, הרי התחנכנו שיש בורא לעולם ואין עוד מלבדו. ודאי שאנו מאמינות.

אז אני שואלת אותך: אם את כל כך מאמינה, האם את מקבלת כל כישלון כברכה? האם מצוקה כלכלית מכניסה אותך לפחד? האם שקר או כאב שמישהו פגע נגדך, גורמים לך לחוש רצון לנקום? אם התשובה היא כן, יש לנו עוד על מה לעבוד.

לחיות אמונה זה לא רק להאמין, זה לחיות את האמונה בעצמות, זה להאמין באמת שכל מה ששלך יגיע, וכל מה שאת צריכה – יסופק לך על ידי בורא עולם, שאם נפגעת, או גנבו לך כסף, זה רק כי יש כאן כוונה נסתרת של בורא עולם, שכל כישלון הוא בעצם צמיחה.

מאוד קל לכתוב או להגיד, מאוד קשה ליישם יום יום, שעה שעה. היופי הוא שהקב"ה לא דורש מאתנו להיות צדיקות הדור, אחרת היה בורא את כולנו צדיקות. הוא רוצה שנגלה אותו מתוך חושך, הוא רוצה לחשל אותנו בניסיונות. מה שהוא רוצה זה שתמיד נקום ותמיד נאמין שהוא אתנו, גם אם נפלנו לקושי ולכאב. מה שלי מאוד עזר להעמיק את האמונה, הוא שינון משפטים חיוביים ומקרבים. כמו מנטרה – מילה שמעוררת הכרה. פשוט לא מפסיקה לשנן לעצמי שהכל מסודר ומסתדר לטובתי העליונה ושאני חיה בחיבור מוחלט עם ה'. בהמשך התחלתי לשנן את המשפטים ולחייך תוך כדי עד שהצלחתי להרגיש שמחה אמיתית. כי לאנרגיה של המילים יש השפעה מאוד גדולה.

ככל שנזכיר לעצמנו שה' איתנו, שהכל קורה לטובתנו, יהיה לנו יותר קל להחדיר לתוכנו אמונה.

אמונה היא נאמנות. אי אפשר פעם להאמין ופעם לא להאמין. ואמונה היא לא רק בבורא עולם, אלא גם אמונה בעצמנו. אברהם אבינו עבר עשרה ניסיונות כדי להתחבר לאמונה עד הסוף. את יכולה לעבור בחיים ניסיונות כדי שבסוף תאמיני ליכולות שלך. אם אין לך נאמנות באמונה, יהיה לך קשה לבנות את הפנימיות שלך מתוך אמונה שלמה בבורא עולם.

איך בונים נאמנות? מזכירה לעצמי שוב ושוב: נכון שיש כישלונות – אבל אני לא מוותרת כי אני נאמנה לאמונה. שבע ייפול צדיק וקם. אין כזה דבר לא ליפול, אבל יש כזה דבר לקום מכל נפילה, בכוחות מחודשים, בהבנה שיש לנו להיכן לצמוח ושאם קיבלנו ניסיון, זה רק כדי שנוכל להתחזק בבניית האמונה שלנו ובחוזק הפנימי, לקיים את רצון ה' בעולמו.

מניסיון אישי, אל תפסיקו לשנן לעצמכן משפטים מחזקי אמונה ואל תתייאשו משום נפילה. תסתכלו תמיד קדימה ואל תפחדו לנסות שוב. בהצלחה רבה!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים