שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מת מדום לב ומשפחתו תובעת את 'מכבי' על רשלנות
תביעה
אדם נשלח לביתו פעמיים ללא בדיקות נרחבות כאשר התלונן על כאבים בחזה המוקרנים על יד שמאל, ומת מדום לב • משפחתו תובעת כעת את 'מכבי' בגין רשלנות רפואית
התקף לב | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

אלמנתו וילדיו של א' הגישו כתב תביעה לבית משפט השלום בהרצליה נגד קופ"ח מכבי בטענה כי שורה של מחדלים ורשלנות של הצוות הרפואי גרמו למותו של אבי המשפחה בטרם עת, אב המשפחה אדם כבן 49, איש עסקים תושב מרכז הארץ, נהג לרכב על אופניו בשעות הפנאי. באחד הימים יצא לרכיבה ממושכת וכשחזר הביתה חש בכאבים ובלחץ בחזה.

לאחר שחש ברע, הגיע למוקד של קופת חולים מכבי. שם בוצעה לו בדיקת אק"ג לשלול אירוע לבבי , לאור התסמינים, אך הבדיקה נמצאה תקינה. הרופא ציין בדו"ח הרפואי שהוא סובל מאי נוחות ומיחושים בזרוע שמאל, ואילו האחות שבדקה אותו כתבה: "סובל מלחץ בחזה המקרין ליד שמאל".

כיממה לאחר מכן שוב הוא חש ברע וניגש למוקד קופ"ח מכבי, והתלונן על כאבים בחזה, אך גם בפעם הזו שוחרר לביתו מבלי לקבל טיפול רפואי או הפניה לבדיקות רחבות.

כעבור שבוע, במהלך טיול רגלי באחד הנחלים בארץ הוא חש ברע והתמוטט. למקום הגיעה יחידת החילוץ של חיל האוויר 669 ואנשיה נאלצו לקבוע את מותו.

לכתב התביעה שהגישה האלמנה צורפה חוות דעת של קרדיולוג מומחה שקבע כי היה על הצוות הרפואי במוקד מכבי לשלוח את א' מיד לחדר המיון בבית החולים שכן במקרה שלו היה מדובר 'בפצצה מתקתקת' והיה מקום לחשוד שמדובר באירוע לבבי המחייב בדיקה בבית החולים. "הנתבעת התרשלה בכך שלא הפנתה את המנוח להמשך בירור והשגחה בחדר המיון לצורך ביצוע תרשימי אק"ג חוזרים והן לצורך בדיקות דם", נכתב בחוות הדעת. אם היה א' נשלח לבית החולים, קבע המומחה, חייו היו ניצלים.

בכתב התביעה נטען כי הצוות הרפואי התרשל וכשל בכך שלא הבחין ש-א' סבל מאירוע של אוטם בלב ולא שלח אותו מיידית לבית החולים.

בתגובה נכתב בכתב ההגנה שהגישה קופ"ח מכבי כי יש לדחות את התביעה על הסף. אין קשר סיבתי בין מותו לצוות הרפואי שטיפל בו במוקד, שכן הוא קיבל טיפול ראוי על פי הסטנדרטים הרפואיים המקובלים ולא נפל כל דופי בעבודתם.

במכבי מטילים את האחריות על א' שבחר לחזור על דעת עצמו הביתה לאחר שהיה במוקד ובחר לבצע פעילות גופנית (הטיול בנחל) וליטול על עצמו סיכון במודע וכי הוא האשם במה שקרה, ולכן הם דוחים מכל וכל את הטענות ומבקשים להטיל הוצאות משפט על המשפחה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים