שיתוף
תגובות
בריאות » משרד הבריאות נגד "איחוד הצלה": פינוי רק במסוק מד"א
לרגל השקת יחידת המסוקים של איחוד הצלה, הבהיר משרד הבריאות כי רק מד"א רשאי לפנות במסוק | מאיחוד הצלה נמסר כי יחידת המסוקים תחל לפעול ב-12.3.2023 | תיעוד
מסוק פינוי של איחוד הצלה | צילום: איחוד הצלה

יממה לאחר שארגון "איחוד הצלה" השיק יחידה חדשה לפינוי במסוק, הכוללת שלושה מסוקים ושלושים פראמדיקים, הודיע משרד הבריאות כי רק מד"א רשאי לפנות במסוק.

מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק
סמנכ״ל מבצעים של איחוד הצלה – דובי מייזל

ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ד"ר הגר מזרחי, כתבה לאלי פולק, מנכ"ל איחוד הצלה כי "מד"א הוא ארגון ההצלה הלאומי והאחראי הבלעדי על פינויי חירום רפואי ועל הזנקת מסוקים לפינוי חירום רפואי, לפי שיקול דעתו המקצועי, מכוח תפקידו הסטטוטורי וכפי שמוזכר גם בפסיקה".

עוד מבחזית החדשות

באיחוד הצלה אמרו כי: "היחידה לפינוי בהיטס תחל את פעילותה ביום 12.3.2023, ואנו מודים לכל העוסקים במלאכה". עוד הוסיפו כי "מאז הקמתו ועד היום עובד ארגון איחוד הצלה בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות וכך יהיה גם בעתיד, אולם אין בכך כדי לרפות את ידינו מקידום רפורמות רחבות אשר יצמצמו את זמן ההגעה והפינוי הרפואי במדינת ישראל, ולמנוע מונופול בתחום הצלת חיים שעלול להאריך את זמני המענה לאירועי חירום בעקבות "פינוי בלעדי". "אנו סמוכים ובטוחים כי משרד הבריאות מבין את החשיבות העליונה של הצלת חיים במקרי חירום, ומכיר בתרומתם הרבה וארוכת השנים של מתנדבי איחוד הצלה".

בנוסף אמרו בארגון כי: "אין חולק שביכולתו של איחוד הצלה ליתן מענה מקצועי לצורך הצלת חיים בפינוי חולים ופצועים בהיטס. הארגון נכון תמיד לשפר את שיתוף הפעולה, ההידברות והקשר הישיר בין כלל הגורמים הרלוונטיים. נדמה כי פגישת היערכות מקצועית בין איחוד הצלה לנציגי משרד הבריאות תניב תועלת רבה להצלת חיים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים