שיתוף
תגובות
כללי » 18 מדינות נוספו לרשימת המדינות שמחייבות בידוד
אושר בועדה
הרשימה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ותיכנס לתוקף ב-6 באוגוסט, כעת, כולל השינוים רשימת המדינות שמוגדרות תחת סעיף זה תכלול בסך הכל 42 מדינות
נתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) רשימה של 18 מדינות אותן הוא מבקש להגדיר כארצות שהביקור בהן מחייב בידוד, כולל למחוסנים ומחלימים. המשרד יבקש לאשר את הצו בדיון בקבינט שיתכנס מאוחר יותר, אם אכן תאושר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, תיכנס לתוקף ב-6 באוגוסט.

הרשימה כוללת את המדינות אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה. כמו כן, במשרד יבקשו להסיר מרשימה זו את איי סיישל, זמביה, פרווגאי, קוסטה ריקה, אוגנדה, ליבריה, פנמה וקניה.

כולל השינויים, רשימת המדינות שמוגדרות תחת סעיף זה תכלול בסך הכל 42 מדינות. ואולם, במשרד מעוניינים לערוך שינוי כולל בנושא, ולהציע לקבינט להפוך למעשה את רוב המדינות כמחייבות בבידוד, ולהחריג מדינות בודדות שיוגדרו כירוקות. בכך, על פי התכנית, יהיו מדינות אסורות לטיסה, מדינות ירוקות עם גישה חופשית, ועל כל היתר תחול חובת בידוד.

הצעד נעשה בנסיון למנוע בין היתר חדירה לישראל של זנים ווריאנטים נוספים לישראל, שביממה האחרונה ספרה מספר שיא של נדבקים גל הרביעי – 3,818 מאומתים אובחנו אתמול.

מספר הנבדקים עמד על 113,723 בני אדם, ושיעור המאומתים הוא 3.78% – גם כן שיא בגל הרביעי. מספר החולים קשה טיפס ל-221 בני אדם, מתוכם 46 מונשמים. בסך הכול, 6,492 איש ואישה חולים מתו מאז פרוץ המגיפה בישראל.

מלבד נושא הטיסות, הדיון בקבינט יעסוק גם באפשרות של צמצום התקהלויות והידוק תקנות התו הירוק. במשרד הבריאות ימליצו לקבינט להחמיר את התו הירוק, כך שתהיה הגבלה וחובת בדיקה לילדים בכל מקום, ולא רק בהתקהלויות של יותר ממאה איש. אולם, מקומות מסוימים כמו קניונים, ספריות ופארקים עדיין לא יחייבו תו ירוק כתנאי לכניסה. כמו כן, משרד הבריאות ימליצו על בידוד למחוסנים שבאו במגע עם מאומת.

יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן מרום: "הוטל לפתחנו להחליט האם אנחנו מאשרים את ימי הבידוד עבור השבים ממדינות אלה. נציגים ממשרדי הממשלה השונים שמרכיבים את הוועדה הבין- משרדית נמצאים כאן כדי לתת לנו תשובות. בחלק מהמדינות הנתונים נראים על פניו נמוכים והציבור מאוד סקרן ורוצה להבין למה סוגרים מדינות".

טל פוקס, הלשכה המשפטית במשרד הבריאות: "מה שנידון כאן היא חובת הבידוד של מחוסנים ומחלימים. מי שלא מחוסן או מחלים חייב בידוד בשובו בכל מדינה. לא היה שינוי של הקריטריונים אלא יותר מדינות עומדות כרגע בקריטריונים הקיימים. אנחנו מכניסים 18 מדינות לרשימה ובהתאם מוציאים שמונה מדינות אחרות שבהן המצב השתפר".

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות: "גל התחלואה הנוכחי הוא תמונה דומה למה שאנחנו רואים בעולם. מרבית העולם נמצא בעליית תחלואה, לרוב בגלל זן הדלתא. המודל לבניית הרשימה מבוסס על מספר קריטריונים- החשוב ביותר הוא כניסה של תחלואה לארץ. לא משנה מה המדינה מדווחת על עצמה, כי חלק המדינות לא בודקות, מרצפות וריאנטים או מדווחות. הקריטריונים הנוספים הם הערכת היקפי תחלואה באמצעות מודלים בין לאומיים- בריטי ואמריקאי שמעריכים בצורה עקיפה את התמותה העודפת במדינה והתחלואה. בנוסף מתייחסים להימצאות וריאנטים במדינות, לבדיקות סרולוגיות באותן מדינות וגורמים נוספים".

מנתונים שהוצגו על ידי משרד הבריאות בדיון עולה בין היתר כי כי מארה"ב חזרו מסוף יוני ועד סוף יולי 141 חולים, המהווים 0.24% מכלל השבים ממנה. בהתאם, מאיטליה הגיעו 27 חולים (0.24%), מגרמניה 43 חולים (0.29%) , מיוון 292 חולים (0.47%),מצרפת 42 חולים (0.24).

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים