שיתוף
תגובות
חדשות » משרד הבריאות: התגלה חיידק הכולרה במאגר מים בצפון הארץ
בריאות הציבור
המקור של החיידק הוא ככל הנראה מסוריה שם דווח על התפרצות | בשלב זה אין סכנה לבריאות הציבור בישראל | 1 מתוך 10 נדבקים בסיכון לפתח תחלואה קשה עד תמותה
מפגש התעלות בירדן, שעלה מעט על גדותיו | צילום: גיא קולר, רשות ניקוז ונחלים כינרת

בשבועות האחרונים מתמודדות סוריה ולבנון בהתפרצות כולרה, והחשש בישראל היה שהמחלה תזלוג גם לישראל. בסוף שבוע שעבר (שישי) הודיע משרד הבריאות כי בדגימות שנערכו בימים האחרונים במאגר המים ירמוכים בצפון הארץ התגלו חיידקי כולרה. 

על פי הודעת משרד הבריאות "בשלב זה לא מזוהה סכנה לבריאות הציבור בישראל וזאת בשל הזיהוי המוקדם והצעדים המשמעותיים והמהירים שננקטו למול איום זה מבעוד מועד ובשל מצבן האיכותי של תשתיות התברואה, המים, הביוב והבריאות של ישראל". בימים אלו משרד הבריאות עוקב גם אחרי זיהום אפשרי בחצבאני, ממקורות המים של לבנון.

עקב התפשטות התחלואה בסוריה, החלו במשרד הבריאות לעקוב אחר התפרצות המחלה, כדי לגבש צעדים עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, ברשות המים ובמקורות כדי לקדם אתת פני הסכנה הפוטנציאלית למקורות המים של ישראל. 

עוד עדכנו במשרד הבריאות כי "בזכות הזיהוי המוקדם, משרד הבריאות יחד עם רשות המים ומקורות נקטו מספר פעולות לשמירה על מקורות המים המגיעים לאזרחי ישראל בכללם, הפסקת זמנית של זרימת הירמוך לכנרת והכלרה של המים" וכי מעבדות בריאות הציבור מסוגלות לתת מענה לבדיקות כולרה סביבתיות כדי לאפשר ניטור קבוע של המים שימנע זיהום אפשרי.

משרד הבריאות עדכן גם את משרד הבריאות הירדני ואת הרשות הפלסטינית על הממצאים במימי הירמוך והפעולות שנעשו כדי לשמור על בריאות הציבור. 

מחלת הכולרה נגרמת על ידי החיידק ויבריו כולרה שעלול לגרום לשלשולים חריפים ומימיים. המחלה יכולה להתבטא בתסמינים קלים ואפילו באופן א תסמיני, אך אחד מתוך עשרה נדבקים עלול לפתח תחלואה קשה עד כדי תמותה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים