שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » משרד הבריאות: הוזלה משמעותית של תרופות המרשם
הוזלה בסך ממוצע של 7.47% כוללת 1,500 תרופות בפיקוח, היא תיכנס לתוקף החל מהשבוע הבא | פרופסור נחמן אש: "זו הדרך להנגשת מגוון רב של תרופות לכלל האוכלוסיה"
מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

משרד הבריאות הודיע אמש (שלישי) כי יוזיל  את מחירי תרופות המרשם, החל מה-1.1.23  מדובר בירידה משמעותית במחיר תרופות המרשם לילדים ומבוגרים כאחד. המחיר המרבי של 1,500 תרופות מרשם  מפוקחות בעלות פטנט, ירדו בשיעור ממוצע של כ-7.47% לעומת מחירם בשנה החולפת.

המנגנון על פיו נקבע מחיר התרופות הוא, לפי ממוצע המחירים של התרופות לקמעונאי במדינות כגון בלגיה, הונגריה, ספרד, צרפת, בריטניה, גרמניה והולנד. המחיר נקבע לפי שלושת המחירים הנמוכים ביותר מבין מדינות אלה ולפי השינויים בשערי החליפין של השקל לעומת מטבע החוץ. יש לציין כי מדוב רק על מחירים בפיקוח. מחיר תרופות ללא מרשם יישאר זהה לזה שהיה בשנים הקודמות.

עוד מבחזית החדשות

חישוב המחיר המפוקח על תרופות ללא מרשם נעשה בהתאם ל"צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים התשס"א-2001", שקובע כי רמת הפיקוח על תרופות ללא מרשם לשיווק כללי, לאור התחרותיות הגדולה בשוק זה, מחירם של התרופות נקבע באופן חד פעמי ואינו משתנה משנה לשנה, רק במידה ונעשית פניה יזומה בבקשה להעלות מחיר מפוקח.

חיים הופרט, סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות אמר כי "שוק התרופות בישראל הוא  דינמי, איכותי ומגוון כאשר בשנים האחרונות נכנסו למדינת ישראל תרופות חדשניות רבות. מאחר ותרופות הן מוצר בסיסי וחיוני מחירי תרופות נמצאים תחת פיקוח של משרד הבריאות. מאז כניסתו לתוקף של מנגנון הציטוט החדש בשנת 2018, ירדו מחירי תרופות המרשם המפוקחים בכ-25%. הירידה במחירי התרופות נעשית תוך איזון בין המחיר לבין מחויבות המשרד לשמור על הדינמיות והחדשניות בשוק זה. ירידת המחירים הנוכחית צפויה להביא גם לירידה בהשתתפויות העצמיות אותם משלמים מבוטחי קופות החולים עבור תרופות".

פרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות אמר בתגובה כי "הפיקוח על מחירי התרופות הוא כלי חשוב בריסון עלית מחירי תרופות, שמביא לירידת המחירים. זוהי הדרך להנגשת מגוון רחב של תרופות לכלל האוכלוסייה, המאפשרת להכניס תרופות רבות יותר לסל הבריאות הממלכתי ולהוריד את ההשתתפויות העצמיות אשר נגזרות ממחיר המחירון. אנו פועלים להמשיך את מגמת הפחתת ההשתתפויות העצמיות גם בצירים נוספים".

טבלת הוזלת התרופות – בהתאם למחיר

  • תרופות עד 100 שקלים יוזלו ב- 4.61% (523 תכשירים)
  • תרופות מ-100 עד 1,000 שקלים יוזלו ב- 7.98% (505 תכשירים)
  • תרופות מ-1,000 עד 5,000 שקלים יוזלו ב – 9.58% (328 תכשירים)
  • תרופות שהמחיר שלהם הוא מ-5,000 ועד 10,000 שקלים יוזלו ב- 9.97% (114 מוצרים)
  • תרופות שהמחיר המקסימלי שלהם הוא מעל 10,000 שקלים יוזלו ב- 9.24% (סה"כ 143 מוצרים)
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים