שיתוף
תגובות
בריאות » משרד הבריאות באזהרה חמורה: סם מסוכן אותר בסיגריות אלקטרוניות
משרד הבריאות איתר את הסם "נייס גאי" בסיגריות אלקטרוניות | מנהל האגף לאכיפה ופיקוח במשרד: "סמי הפיצוציות מסוכנים מאוד ועלולים לגרום למוות"
סיגריה אלקטרונית, אילוסטרציה | צילום: Medvedeva Oxana, שאטרסטוק

משרד הבריאות הזהיר היום (חמישי) את הציבור, כי בכמה מותגי סיגריות אלקטרוניות נמצא הסם המסוכן "נייס גאי".

על פי הודעת משרד הבריאות, הסמים זוהו בכמה אריזות נוזלי אידוי לסיגריות אלקטרוניות תחת המותגים "Premium Vape", "Snoop Dogg" ו-"The Bulldog". יש לציין כי חומרי מילוי לסיגריות אלקטרוניות נמכרים ללא פיקוח ובניגוד לחוק, בקיוסקים, באינטרנט ובאמצעות הרשתות החברתיות. בהודעת משרד הבריאות נאמר כי "הסם גורם לתופעות נפשיות וגופניות קשות, ובהן הזיות והתקפי חרדה. משרד הבריאות מזכיר כי העישון מסוכן לבריאות ומדגיש כי יש להימנע מכלל מוצרי העישון".

עוד מבחזית החדשות

במשרד הבריאות טענו שהסמים ממשפחת סמי "נייס גאי", שנקראים ADB-BUTINACA ו-MDMB-4en-Pinaca, הם סמים סינתטיים המופקים במעבדה ונחשבים למסוכנים, חזקים וממכרים. סמי ה"נייס גאי" כבר גרמו למותם של מספר צעירים ולאשפוזם של רבים אחרים. תופעות הלוואי והשפעות סמים אלו על המוח נחשבות לחזקות מאוד ונקשרות למגוון תופעות נפשיות וגופניות קשות, כמו פסיכוזה, הזיות, התקפי חרדה ופאניקה, דימום, בצקת מוחית, פגיעה כלייתית ופגיעה בלב.

ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות מסר ש"סמי הפיצוציות מסוכנים מאוד ועלולים לגרום למוות, ובטח כאשר הם נמכרים באופן מסווה, כך שהצרכן אינו יודע שהוא עלול לצרוך סם מסוכן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים