שיתוף
תגובות
בריאות » משה בר סימן טוב בניסיון אחרון למנוע את השבתת מערכת הבריאות מחר
במאמץ למנוע את השביתה מחר, שלח מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מכתב ליו"ר ההסתדרות הרפואית וביקש ממנו שלא להשבית את מערכת הבריאות מחר
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב | צילום: דוברות משרד הבריאות

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, צפויה מחר (שני) להתקיים שביתת אזהרה בכל מערכת הבריאות בעקבות אירועי האלימות כנגד צוותים רפואיים, בכל רחבי הארץ. ל-N12 נודע כי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שלח היום מכתב ליו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי בניסיון למנוע את השביתה המתוכננת ברגע האחרון.

במכתב ששיגר מנכ"ל המשרד בר סימן טוב נכתב: "אין אנו חלוקים על הצורך בהבעת מחאה, אולם צעדי ההשבתה המתוכננים יפגעו במטופלים ובשגרת יומם" ו"לאור הנכונות שלנו לפעול בנושא, אבקשך להימנע מצעדים אלה".

עוד מבחזית החדשות

בר סימן טוב הביע הזדהות עם המחאה וכתב: "אני וראשי משרד הבריאות עוקבים בדאגה אחרי כל אירוע אלימות במערכת. התופעה חמורה ופוגעת אנושות במערכת הבריאות ויש לגלות כלפיה אפס סבלנות".

מוקדם יותר היום, שיגרה הנהלת משרד הבריאות לכל הרופאים בישראל ובו הביעה תמיכה בצוותים הרפואיים המתמודדים עם אלימות במערכת הבריאות: "אנו עוברים תקופה מורכבת ומסוכנת בה האלימות כלפי צוותים רפואיים הפכה לתופעה יומיומית", נכתב. "הנהלת משרד הבריאות ניצבת לצידכם בהתמודדות עם תופעה פסולה זו".

עוד מבחזית החדשות

בשנה האחרונה ניסה משרד הבריאות לנקוט במספר צעדים כדי למגר את האלימות במערכת. בין היתר הוצבו 23 נקודות משטרה בבתי חולים ברחבי הארץ, והעובר תקציב למאבטחים במרכזים לבריאות הנפש, כמו גם הקמת "קו חם" לדיווח על אירועי אלימות נגד צוותים רפואיים בזמן אמת.

על פי הודעת ההסתדרות הרפואית, מחר צפויה שביתה כללית במערכת הבריאות כך שבתי החולים יעבדו במתכונת שבת וחג. למרות זאת, ימשיכו לפעול מוקדי החירום כמו חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות, טיפול נמרץ וטיפולים אונקולוגיים. כמו כן יופעלו מרפאות תורניות בערים הגדולות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים