שיתוף
תגובות
בריאות » משה ארבל לסמוטריץ': תכניס את הלחם המלא לרשימת המוצרים בפיקוח
רק בריאות
שר הבריאות העביר בקשה רשמית לשר האוצר שיקבע כי הלחם המלא יהיה מוצר בפיקוח כדי להוזיל את מחירו שעשוי להגיע עד 20 שקלים
לחם מלא | צילום: טבע בריא

שר הבריאות משה ארבל פנה היום (רביעי) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שבסמכותו לקבוע את רשימת המוצרים שבפיקוח, בבקשה להכניס לרשימה גם את הלחם המלא כדי לגרום לירידת מחיר לחמים אלו. המהלך יכלול פיקוח גם של פיתות ולחמניות מקמח מלא והוא נתמך על ידי משרד הכלכלה.

מחירו של לחם שבפיקוח עומד על כ-7.30 שקלים. והוא עשוי ממקמח לבן – לחם לבן או אחיד. מחירו של לחם מקמח מלא גבוה בעשרות אחוזים ועומד על 11-16 שקלים ועשוי להגיע אף ל-20 שקלים ויותר. בפנייתו כתב השר הבריאות כי "מחקרים רבים פורסמו על ההשפעה החיובית של לחם מחיטה מלאה בהשוואה ללחם לבן, בהפחתת סיכון לתחלואה במחלות רבות".

עוד מבחזית החדשות

בנוסף ציטט ארבל נתונים, שלפיהם צריכת קמח מלא במקום קמח לבן מפחיתה ב-22% את הסיכון לגידולים ממאירים במערכת העיכול, ב-25% סיכון לתחלואת לב וכלי דם, ב-21% את הסיכון ליתר לחץ דם וב-31% את התמותה לאחר התקף לב.

"צריכת מוצרי חיטה מהווה לפחות 30% מצריכת האנרגיה מהתפריט הישראלי. מוצרי חיטה הינם פריט מזון עיקרי בתזונה ולכן השפעתם על בריאות הציבור היא בעלת משמעות מכרעת", כתב ארבל.

שר הבריאות ציין כי עיקר הרוכשים של הלחם המפוקח הם משפחות מהמגזר הערבי החרדי והקשישים. "ידוע שאוכלוסיות במצב חברתי כלכלי נמוך נוטות לסבול באופן משמעותי משיעורים גבוהים בהרבה של מחלות כרוניות רבות בהן השמנה, סוכרת, יתר לחץ דם, סרטן ודמנציה. עלויות הטיפול במחלות אלה מהוות נטל כלכלי כבד על מדינת ישראל, על שוק העבודה ועל מערכת הבריאות".

יש לציין כי כבר לפני כתשע שנים ניסה שר הבריאות דאז יעקב ליצמן להוביל מהלך דומה אך נתקל בהתנגדות של משרד האוצר. בהמשך ניסתה גם "הקואליציה למען תזונה בריאה" להתניע את המהלך אך שוב ללא הצלחה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים