שיתוף
תגובות
בריאות » מנהלי בתי החולים מאיימים: נאלץ לבטל טיפולים ולפטר עובדים
על אף שבהסכמים הקואליציוניים הובטחו תקציבים משמעותיים למערכת הבריאות, נראה כי בפועל ההבטחות לא יתממשו | פרופ' חזי לוי: "התוצאה תהיה פגיעה בחולים"
פרופ' חזי לוי | צילום: לע"מ

בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו רק לא מזמן, הובטח כי מערכת הבריאות תקבל תקציבים משמעותיים. אך עתה נראה כי ההבטחות לא יתממשו והתקציב יקוצץ, ממיליארד ושבע מאות מיליון שקלים למיליארד ומאתיים שקלים.

מנהלי בתי החולים הממשלתיים זועמים על משרד האוצר, בעקבות הקיצוץ המסתמן בתקציב, ומאיימים כי ייאלצו לבטל תורים, לבטל טיפולים ולפטר עובדים. פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי, אמר בשיחה עם N12: "חסרים לנו כ-500 מיליון שקלים, יש מחסור במיטות, לא נוכל להעסיק צוותים חדשים".

עוד מבחזית החדשות

במכתב ששלחו מנהלי בתי החולים ומנהלי המוסדות הרפואיים הממשלתיים למשרד האוצר, הזהירו הבכירים במערכת הבריאות: "המצב מעולם לא היה גרוע יותר, המשמעות המיידית של מסגרות התקציב שצפויות להיות מאושרות הן צמצום השירות ופיטורי עובדים".

לדברי לוי "תקציב הבריאות כרגע לא נותן מענה ואת היכולת הראויה. משרד הבריאות משתדל לעזור אבל אין מענה מהאוצר ומצער מאוד שאנחנו לא יכולים לתת את מה שאנחנו רוצים לתת. אין לי ספק שהתוצאה היא ירידה באיכות בשירותי רפואה, מה שעלול להביא לפגיעה בחולים".

מנהלי בתי החולים מזהירים שזמני ההמתנה לבדיקות ורופאים שממילא ארוכים, צפויים להתארך, ומי שייפגע הם המטופלים. עוד אמר פרופ' לוי כי: "מדברים על מערכת הבריאות הציבורית, על עומס במיון ועל תורים ארוכים לבדיקות MRI ומפחיתים לנו בתקציב. פנינו למשרד האוצר, וההיענות היא לא גבוהה בלשון המעטה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים