שיתוף
תגובות
דעות » מטבח פסח, כן או לא? • מדריך
מבינים עיצוב
חג הפסח מאחורינו ולא מעט מאיתנו נעצרות לרגע ותוהות שמא הגיע הזמן לבנות אחת ולתמיד מטבח פסח ולחסוך כל שנה את סרט הורדת ואריזת הכלים הפסחיים, פינוי והשבת כלי החמץ ועוד • שושי זייבלד עם כל התשובות בנושא
מטבחון קטן. מתאים לפסח | צילום: Oksana.Bondar, שאטרסטוק

חג הפסח מאחורינו ולא מעט מאיתנו נעצרות לרגע ותוהות שמא הגיע הזמן לבנות אחת ולתמיד מטבח פסח ולחסוך כל שנה את סרט הורדת ואריזת הכלים הפסחיים, פינוי והשבת כלי החמץ ועוד • שושי זייבלד עם כל התשובות בנושא

כשמלכה פנתה אלי ושאלה על מטבח פסח, יתרונותיו וחסרונותיו, התחברתי מאוד לשאלה, ואתן תשובות מכמה זוויות. כמו גם אופציות נוספות כפתרון לכלי הפסח והחמץ.

באופן עקרוני, אם אין מגבלה של תקציב ומקום הייתי ממליצה בכל בית לעשות מטבח פסח. זה חוסך זמן ומאמץ ומאפשר לעבוד עם משטחי שיש, כיורים וכיריים רגילים לחלוטין. מאוד נח בחג שגם כך יש מאמץ לא מבוטל להיכנס אליו ברוגע ובשמחה. מה גם שיש חיסכון במאמץ לא פשוט נוסף לפנות ארונות/מגירות לכלי הפסח במטבח הרגיל ואח"כ להחזיר את המטבח לקדמותו.

המעלה נוספת שיש למטבח פסח היא האפשרות לבשל ולהכין מאכלי חמץ כמעט עד הרגע האחרון, בלי הצורך להכין פינת חמץ מאולתרת.

וכשיש מגבלה של תקציב? מטבח פסח יכול להיות יחסית קטן. בכל זאת מדובר בשבוע בשנה, בוא נאמר שעוד שבוע שלפני החג ויש לנו שבועיים. גם ניתן להשתמש בחומרי גמר פשוטים יותר מפני שמטבח פסח נשמר לשנים רבות.

לגבי סגנון המטבח, אני ממליצה להעדיף ככל הניתן מטבח קלאסי על פני הזמני, כדי שלאורך השנים יהיה נעים בו. זה מטבח שלא מחליפים בתדירות כלל. בנוסף, אני ממליצה על צבעים בהירים שישדרו אוריינטציה של האביביות וניקיון, המתאימים לחג ולעונה.

ומה עושים במקרים של מגבלה של מקום?

למטבח פסח שיש בו גם משטח חלבי וגם בשרי מומלץ לפחות 2 מטר, עדיף יותר.

מטבח פסח יכול להיות במקום ארון בחדר אורחים, או חדר משחקים אם יש. ניתן למקם אותו על קיר בסלון ואפילו כבר יצא לי למקם במעבר רחב שבשל קיר יסוד לא יכולנו לשנות את רוחבו. רק תחשבו איך לעצב את הדפנות שיסתירו אותו במהלך השנה, האפשרויות כיום כמעט בלתי מוגבלות.

עם זאת, יהיו שיבחרו לעשות מטבח פסח בשרי או חלבי בלבד.

יש שיבחרו לא לעשות מטבח פסח, אלא רק ארונות לכלי הפסח, מה שחוסך מהם לרוקן את ארונות כלי החמץ ולתמרן אריזה מתוחכמת במוצאי החג, ויש שיותר חשוב להם "מטבח ערב פסח" שזוהי פינה עם משטח עבודה כיור וכירה (אפילו ניידת) שבהם ניתן לארגן ארוחות הכי קרוב לחג. מטבח שכזה ניתן ליצור במרפסת, או אפילו בחדר שירות או מרפסת כביסה, מקצים עבורו שטח של 1.60 מ' בערך.

מטבח פסח זה בונוס, אבל בפירוש לא פינוק. אם אתם חושבים להוסיף אותו לדירה קיימת מומלץ לעצב אותו כבר כעת…

הכותבת מתמחה בעיצוב פנים, מו”ל המחברת המקצועית “לבנות נכון“, המרכזת במקום אחד ניהול משימות נכון, לוח הזמנים, חישוב תקציב בקלות עם טבלאות, סטטוס זמנים ושלבים, אנשי קשר מומלצים, לוח השראה ומוטיבציה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים