שיתוף
תגובות
חדשות » מחריד: חמישה בני אדם נרצחו ביפיע
אלמוני פתח בירי לעבר מוסך לשטיפת מכוניות ורצח חמישה בני אדם, על רקע פלילי | קודם לכן נפגעה ילדה כבת 3 מכדור תועה ופונה לבית החולים פוריה
המפכ"ל בדרכו לזירת האירוע | צילום: דוברות המשטרה

חמישה בני אדם נרצחו היום (חמישי) באירוע ירי בכפר יפיע שבגליל. צוותי מד"א פינו את החמישה במצב אנוש לבית החולים האנגלי בנצרת תוך פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותם. דקות ספורות קודם לכן, אירע אירוע ירי נוסף בכפר כנא שבו נפצעה קשה ילדה כבת 3 מכדור תועה. צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה למרכז הרפואי צפון פוריה כשהיא מונשמת.

על פי הדיווח, אלמוני הגיע לכפר יפיע ופתח בירי לעבר מוסך לשטיפת רכבים ופגע בעובדים ובלקוחות ששהו במקום. מאוחר יותר, נצפה רכב עולה באש בקרבת מקום, החשד הוא כי הרכב שייך ליורים וייתכן ומדובר ברכב גנוב. הרקע לאירוע הוא סכסוך בין שתי משפחות פשע. כל הנרצחים מוכרים למשטרה. הרוצחים, מעריכים במשטרה, שייכים לארגון הפשע היריב.

עוד מבחזית החדשות

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיעו לזירת האירוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לטבח ואמר: "אני מזועזע מהרצח הנורא ליד נצרת. אנחנו נחושים להפסיק את שרשרת הרציחות הללו. נעשה זאת לא רק בתגבור המשטרה, אלא גם בסיוע של השב"כ. אני נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשעה האחרונה הערכת מצב טלפונית עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והנחה אותם לפעול מיידית כדי למצוא את המרצחים ולהוביל פעולה נחושה להדברת נגע האלימות והרצח בחברה הערבית.

חובש בכיר עאטף סאלם ופרמדיק מאור אטגדי מיחידת האופנועים של מד"א סיפרו: "הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו שמדובר בזירה קשה מאוד. 5 פצועים שכבו מחוסרי הכרה וסבלו מפציעות קשות בגופם. הכנסנו את הפצועים לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם אנוש".

ויסאם זועבי, סגן מנהל מרחב גלבוע של מד"א: "אנשים היו מוטלים על הרצפה, חמישה גברים. המשטרה החלה לאסוף ראיות, אירוע מאוד קשה, כמו זירת פיגוע לכל דבר. התחלנו להעניק בשטח טיפול מציל חיים ופינינו אותם לבית החולים. זה היה בעסק לשטיפת מכוניות סמוך לכביש הראשי".

ראש הממשלה נתניהו קיים השבוע פגישה בנושא האלימות והפשיעה בחברה הערבית עם נציגי המפלגות הערביות והוועדה הארצית של הרשויות המקומיות. ראש הממשלה הביע הסכמה לכך שצריך לטפל בצרכים החברתיים של החברה הערבית, ואמר שהוא רוצה להגיע לזירות אירועי הפשע.

עוד מבחזית החדשות

לטענת ראש הממשלה כל פעם שרצה להגיע לזירות מנעו זאת ממנו. לדבריו "היו שלושה מעשי רצח, אני רוצה לצאת ולבוא למקומות, לבוא לשטח. אני רוצה לבוא עם השר לביטחון לאומי, אני רוצה לבוא למשפחות. כל פעם נאמר לי שאני לא יכול מסיבה כזאת ומסיבה אחרת".

הרציחות בחברה הערבית הפכו לצונאמי של ממש. על פי נתוני עמותת יוזמות אברהם, מתחילת השנה נרצחו 97 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. בשנה שעברה מספר הנרצחים בחברה הערבית עמד על 34. מהעמותה נמסר: "אנחנו מזועזעים מהטבח של 5 אנשים לאור יום ומאחלים החלמה שלמה ומהירה לפעוטה שנפצעה היום מירי. אנחנו קוראים לראש הממשלה – אין זמן. כנס את ועדת השרים לדיון חירום כבר היום, ותתחילו לעבוד. כל יום שבן גביר הוא השר לביטחון לאומי, הוא יום שבו מעגל הדמים מתרחב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים