שיתוף
תגובות
דעות » מה תעדיפו, להשקיע בסביבונים או בנרות חנוכה?
מסחר בשיטת DCA
בעוד משקיעים רבים נוטים להמר על כספם מאשר לחשב את הדו"חות הפיננסיים, יש מי שמעדיף לוותר על התשואות מחשש לעתידם. אז מה הפיתרון? • הכירו את שיטת ה-DCA
סביבונים. חנוכה. אילוסטרציה | צילום: tomertu, שאטרסטוק

בימים הקרובים נחגוג את חנוכה, שמאז שאני זוכר את עצמי הזכיר לי חסכונות והשקעות, ולא מהסיבה הרגילה שהיא … דמי חנוכה.

כבר הבעתי את דעתי לא פעם שרבים מהמשקיעים בשוק ההון הם בעצם לא משקיעים אלא מהמרים…

למעשה, הם כמו מי שמשחק בסביבון ומקווה שהוא יפול על הצד הנכון. באותה צורה הם משקיעים במניות, בתקווה שיעלו מהר, ללא בחינה מדוקדקת האם זו חברה שכדאי להשקיע בה על סמך הנתונים הפיננסים והכלכליים.

מנגד, גם אלו שאינם מהמרים ושוקלים את הדברים מדירים את רגליהם משוק ההון ונשארים בפיקדון בבנק ללא תשואה.

אחת הסיבות לתופעה הזו היא מכיוון שאחד המאפיינים הבולטים בשנים האחרונות בשוק ההון הוא תנודתיות. התנודתיות של שוק ההון, שמאוד החריפה בשנים האחרונות, מביאה לכך שחוסכים רבים מעדיפים לא להיות חשופים לשוק – והתוצאה הישירה היא שהם לא משיגים את התשואות היפות ששוק ההון מספק בטווח הארוך.

ישנה דרך להתגונן מהתנודתיות של השוק, היא פשוטה מאוד ליישום, וחנוכה גם מזכיר לי את הדרך הזו.

מדובר בשיטת  השקעה ששמה DCA, ובתרגום חופשי: "השקעה במנות קבועות" (באנגלית: Dollar-Cost Averaging).

בשיטה הזו מחלקים את הסכום שרוצים להשקיע לאורך זמן למספר רכישות שיתבצעו לאורך זמן קצוב וללא קשר למחיר הנכס. לדוגמה: נניח ואתם רוצים להשקיע במדד S&P500 ויש לכם 150,000 ש"ח, ניתן לחלק את ההשקעה לדוגמה ל-10 מנות בימים קבועים בחמשה עשר השבועות הקרובים. המטרה של השיטה היא להוריד את אפקט התנודתיות של השוק.

משקיעים מתחילים נבהלים מירידה של 20%-10% בשווי התיק אחרי חודש אחד. הם עלולים להיכנס לפאניקה ולעשות טעויות, ולכן השיטה עוזרת להם בצד הפסיכולוגי. הכניסה ההדרגתית לשוק דואגת לכך שלא יתכן מצב שמשקיע יפסיד אחוז ניכר מכספו בתחילת הדרך לפני שהתחיל לצבור ביטחון ומאפשרת למשקיע להתרגל פסיכולוגית לתנודתיות בשווקים.

אז כשחנוכה מגיע, זה הזמן לחשוב האם אתם רוצים להיות משקיע כמו נרות החנוכה שצובר ניסיון ומצליח לעמוד ביעדים, או מהמר כמו המשחק בסביבון…

דניאל שבקס הוא מנהל החטיבה הפיננסית ב’הירשוביץ פתרונות’. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים