שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מה שרואים משם: "המפגינים בישראל הם האיום האמיתי על הדמוקרטיה שלה"
עיתונאית יהודייה שתומכת בישראל, פרסמה מאמר נגד המפגינים: "המפגינים של ישראל הם האיום האמיתי על הדמוקרטיה שלה, ההפגנות הן חלק מעלילה מניפולטיבית ואגרסיבית
הפגנה בתל אביב | צילום: אמיר גולדשטיין

מלאני פיליפס סופרת, עיתונאית ובעלת טור יהודייה בריטית ואוהדת ישראל, פרסמה היום (ראשון) מאמר בעיתון היהודי הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" ובו מתחה ביקורת נגד ישראל.

במאמר כתבה פיליפס: "המשבר הפוליטי הנוכחי גורם לחרדה חריפה. אבל הסיבה היא לא מה שכל כך הרבה יהודי תפוצות חושבים שהיא. לרובם בבריטניה ובאמריקה אין שמץ של מושג לגבי המורכבות של המשבר הזה, מכיוון שכלי חדשות כמעט ולא נותנים להם מידע שמאתגר דעות קדומות. במקום זאת, קהילות הפזורה בלעו עיוות תקשורתי מצויר. המפגינים הישראלים טוענים שהם מגנים על הדמוקרטיה ומצילים את ישראל מדיקטטורה. למעשה, ההפך הוא המקרה".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתבה פיליפס: "יש עילה לביקורת על תוכנית הרפורמה המשפטית. יש גם חששות לגיטימיים מהקצנה של חברי קואליציה מסוימים, והתנהגותם של כמה שרים ופוליטיקאים בליכוד מחפירה".

"עם זאת" היא מציינת "זה מגוחך לטעון שהרפורמות מאיימות על הדמוקרטיה. הן נחוצות כדי לתקן את הדמוקרטיה בישראל. זה התערער מהעדר המוחלט של בדיקות על בית המשפט העליון בישראל, שמשתמש בכוח שרירותי כדי לסכל את יכולת הממשלה למשול. בכל מקרה, הרפורמות רק יחזירו את האיזון בין שופטים לפוליטיקאים שהיה קיים מיום הקמתה של ישראל ב-1948 ועד שבית המשפט העליון תפס את השלטון בשנות התשעים. האג'נדה האמיתית של המפגינים היא להפיל את ממשלת נתניהו. ואכן, יאיר לפיד ואהוד ברק, שני ראשי הממשלה לשעבר שהובילו את ההפגנות, הצהירו שזו המטרה מלכתחילה".

עוד טענה פיליפס, כי משקיעים ישראלים עודדו להעביר כסף מישראל כדי לייצר כאוס פיננסי. "המיליארדר קובי ריכטר, תומך בולט בהפגנות, חזה שהן יורידו את דירוג האשראי של ישראל וייצרו התמוטטות כלכלית כזו שמצביעי נתניהו, שרבים מהם עניים, יסבלו קשות" כתבה.

עוד מבחזית החדשות

"חיילי מילואים סוחטים את הממשלה בכך שהם מאיימים לסרב לשירות צבאי גם אם המדינה תותקף אם הממשלה לא תנטוש את הרפורמות שלה. כפי שהתפאר אחד מכתבי "הארץ": "הפיכה צבאית מתנהלת בישראל – והיא מוצדקת לחלוטין".

לסיום כותבת פיליפס כי "הם עוזרים לקדם ולתמוך באיומים, בריונות, הפחדה, הטרדה, רצח אופי, השמצה, בריונות וסחיטה. הם גורמים נזק מכוון לכלכלת ישראל ולביטחונה כדי להשיג את מבוקשם. יתרה מכך, הם טוענים שזה מייצג דמוקרטיה".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים