שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » מגה פרוייקט: אושרה תוכנית לבניית 30 אלף יחידות דיור בגוש דן
במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית בחולון ייבנו 30 אלף יחידות דיור חדשות | הבנייה תהיה בסמוך לתחנות של תחבורה ציבורית עתידיות; רכבת קלה, מטרו ותחנות רכבת
הדמיה של הפרוייקט | צילום: נת"ע

היום (רביעי) אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בתל אביב תוכנית להתחדשות עירונית בחולון שתכלול הוספה של 30 אלף יחידות דיור. מדובר בתוכנית ההתחדשות השאפתנית והגדולה ביותר שאושרה במטרופולין תל אביב כחלק ממהלך כולל שמוביל מנהל התכנון והבנייה באזור.

התוכנית שמקודמת על ידי עיריית חולון, חולשת על אזורי המגורים הוותיקים בעיר, ובסופה יתווספו עוד כ-30 אלף יחידות דיור ברחבי העיר. התוכנית תואמת את עקרונות תוכנית תמ"א 38 לתוואי העיר חולון ותחול גם אחרי פקיעת תמ"א 38.

עוד מבחזית החדשות

על פי התוכנית, מאמצי הבניה ירוכזו במתחמים שיהיו סמוכים לתחנות הרכבת הקלה והמטרו שיוקמו בעיר, בהמשך ובסמוך לתחנות רכבת ישראל. התוכנית נותנת עדיפות לתוכניות הריסה ובנייה מחדש, ומנסה ככל הניתן לרכז את הבנייה ברחובות הראשיים.

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן אמר בתגובה "התוכנית היא תוצאה של תהליך ארוך שכלל מאות שעות של ישיבות עם העירייה, דיון בעשרות התנגדויות וניסוח של כללים חדשניים של התחדשות המאפשרים ליישם תוכנית מורכבת זו. יש לברך את חולון על התעוזה שתוכנית זו, שהובלה על ידה, מייצגת. לראשונה בישראל מאושרת תוכנית התחדשות עירונית על מרבית שטח העיר ומייצרת את הוודאות התכנונית והקניינית שכה נדרשת בבואו של השוק לממש את כלי ההתחדשות".

מנכ"ל מנהל התכנון, רפי אלמליח אמר כי  "כחלק מההערכות להכפלת האוכלוסייה בישראל, עוסק מנהל התכנון בהגדלת היצע יחידות הדיור, כאשר כ-40% מכלל יחידות הדיור המתוכננות יקודמו במסגרת התחדשות עירונית. כדי לעמוד ביעד זה, הוקם אגף ייעודי במנהל שיתמקד בתוכניות משמעותיות רחבות היקף של עשרות אלפי יחידות דיור, כדוגמת התוכנית שקיבלה היום תוקף בחולון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים